تظاهرات علیه جنگ‌طلبی اردوغان در آنکارا

تظاهرات علیه جنگ‌طلبی اردوغان در آنکارا
جمعه 14 مهر 1391 - 05:01

مردم ترکيه با تجمع در برابر پارلمان اين کشور عليه سياست‌هاي جنگ‌طلبانه و مداخله‌جويان دولت اردوغان و ضرورت دوستي با ملت سوريه شعار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شمار زیادی از مردم ترکیه روز پنج‌شنبه با تجمع در برابر پارلمان این کشور اعتراض خود را به سیاست‌های دولت رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، اعلام کردند و از او خواستند از سیاست‌های مداخله‌جویانه در امور دیگر کشور‌ها دست بردارد.

تظاهرکنندگان در حالی که شعارهایی با مضامین «ما خواهان جنگ نیستیم» و «مردم سوریه برادر ما هستند» اعتراض و خشم خود را به سیاست‌های دولت حاکم این کشور اعلام کردند.

 شامگاه چهارشنبه گذشته چند راکت از خاک سوریه به داخل خاک ترکیه شلیک شد که در نتیجه آن چند نفر از شهروندان ترکیه کشته یا زخمی شدند.

در پی این حادثه، وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد کار‌شناسان در حال بررسی این حادثه هستند و لازم است ترکیه از ورود تروریست‌ها به خاک سوریه جلوگیری کند، اما دولت ترکیه با شتابزدگی مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داد.

پارلمان ترکیه دیروز در این باره تشکیل جلسه و به دولت اختیارات بیشتری در این خصوص داد، اما شمار زیادی از مردم ترکیه با تجمع در برابر پارلمان تاکید کردند که نباید دولتشان در امور داخلی سوریه دخالت کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها