ماهانه ۱۵۰ میلیون ریال کمک قطر به تروریست‌ها

ماهانه ۱۵۰ میلیون ریال کمک قطر به تروریست‌ها
جمعه 14 مهر 1391 - 06:07

قطر با همکاري چهارده مارس لبنان هر ماه ??? ميليون ريال قطر به دست گروه‌هاي مسلح و تروريست‌ها در سوريه مي‌رساند و تاکيد مي‌کند که بايد در امور داخلي سوريه دخالت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، امیر قطر به دخالت در امور داخلی سوریه و ارسال سلاح به تروریست‌ها در این کشور اعتراف کرد.

به نوشته نشریه المنار فلسطین، حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: «ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه و گذرگاه‌های امن برای امدادرسانی در آن از مهم‌ترین اولویت‌های قطر به شمار می‌رود.»

به نوشته این نشریه، وی از محافل بین‌المللی خواست از گروه‌های مسلح حمایت و در مسائل سوریه مداخله کنند و چنین کاری نیازی به مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل ندارد.

روزنامه لبنانی الدیار نیز به تازگی خبر داد ۶۵۰ میلیون ریال قطر، به شیوه اطلاعاتی و امنیتی و با به کارگیری شبکه‌ای از افسران قطری و مزدوران لبنانی، از دوحه به بیروت و سپس به دست گروه‌های مسلح در سوریه، ارسال شده است و شبکه اطلاعاتی قطر را در این مأموریت «محمد علی هاجری»، از افسران اطلاعاتی قطر، بر عهده داشت.

المنار با بیان اینکه نیروهای امنیتی لبنان برای بازداشت مزدور قطری به نام «نبیل طباره» تلاش می‌کند به نقل از الدیار نوشت: فهد آل ثانی، از شاهزادگان قطر، از دوحه دستور تبدیل ریال قطر به دلار آمریکا را صادر می‌کند و سپس دلارها به افراد مسلح در سوریه تحویل داده می‌شود و برای این منظور چهار شرکت مجازی مالی برای تبدیل ریال به دلار تشکیل شده است.

به نوشته الدیار، یک بازرگان و سه نماینده جریان المستقبل (به ریاست سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان) در این عملیات دست دارند و قطر تقریباً هر ماه ۱۵۰ میلیون ریال قطر از طریق فرودگاه بیروت توسط این شبکه امنیتی و شرکت‌های مجازی به دست گروه‌های مسلح می‌رساند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها