نوبخت درحاشیه جلسه اشتغال خبرداد

بسته جبرانی برای ۷ میلیون حقوق بگیر

بسته جبرانی برای ۷ میلیون حقوق بگیر
سه شنبه 3 مهر 1397 - 09:37

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار است برای جبران قدرت خرید، به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار حقوق بگیر، بسته جبرانی داده شود.

العالم-ایران/اقتصادی

 محمدباقر نوبخت ­رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه اشتغال گسترده درباره 2 بسته معیشتی حمایت از مردم افزود: این 2 بسته بعد از سفر رئیس جمهور بررسی می‌شود و هر وقت به تصویب نهایی برسد، اجرا خواهد شد و یکی از این بسته​ ها بسته جبرانی برای حقوق بگیران است.

نوبخت افزود: اگر قرار باشد افزایش حقوقی برای کارکنان دولت داشته باشیم حتما در قانون بودجه سال آینده است و اطلاع رسانی می شود اما قرار شد به 6 میلیون و 900 هزار حقوق بگیر بسته جبرانی داده شود؛ بسته ای که آقای نوبخت توضیح بیشتری درباره آن نداد.

وی درباره برنامه های شغلی دولت گفت : برنامه اشتغال دولت به دو صورت که مرحله اول حفظ اشتغال موجود با ارائه یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی انجام خواهد شد و در مرحله دوم 65 هزار و 300 میلیارد تومان برای ایجاد فرصت های شغلی جدید اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد : در جلسه اشتغال که برگزار شد روسای سازمان برنامه و بودجه سازمان ها حضور پیدا کردند تا گزارشات خود را در مورد ایجاد اشتغال و واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی ارائه دهند. نوبخت درباره یارانه پرداختی گفت: همه افرادی که قبلا برای دریافت یارانه ثبت نام کرده بودند یارانه خود را دریافت می‌کنند و تا الان 6 مرحله پرداخت یارانه در موعد مقرر به افرادی که استحقاق دریافت یارانه داشته‌اند، انجام شده است.

وی درباره طرح‌های عمرانی افزود : 76 هزار پروژه نا تمام به ارزش 450 هزار میلیارد تومان وجود دارد که اگر بخواهیم با منابع دولتی به اتمام برسانیم، زمان بسیار زیادی خواهد گرفت، برای همین برای اتمام این طرح ها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم .

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در تبصره 19 قانون بودجه ساز و کاری تعریف شد که از اعتبارات عمومی به صورت اهرم و از تسهیلات بانکی و منابع صندوق توسعه ملی استفاده شود، تا طرح ها به اتمام برسد. نوبخت افزود : مبلغی حدود 126 هزار میلیارد تومان برای سال جاری برای اتمام طرح های نیمه تمام پیش بینی شد .

وی گفت : در سه سال گذشته 6 هزار پروژه به ارزش سه هزار و 800 میلیارد تومان را به بخش خصوصی واگذار کردیم و برای اینکه از طرف بخش خصوصی مورد استقبال قرار گیرد، در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه 6 مصوبه را برای جذاب کردن این پروژه ها در نظر گرفتیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود : تخفیف جالب توجه برای خریداران طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها