دبیر شورای امنیت روسیه به ایران سفر می کند

دبیر شورای امنیت روسیه به ایران سفر می کند
سه شنبه 3 مهر 1397 - 16:41

' نیکلای پاتروشف ' دبیر شورای امنیت روسیه برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه فردا ( چهارشنبه ) راهی تهران خواهد شد.

العالم - آسیا

نخستین نشست یک روزه دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه تحت عنوان گفت وگوی امنیتی منطقه ای با حضور ایران، روسیه، چین، هندوستان و افغانستان چهارم مهر ماه جاری در تهران برگزار می شود.

در این نشست که به ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، راه های مبارزه با تروریسم، افراطی گری و تهدیدات جدید تروریسم در منطقه غرب آسیا، مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، «نیکلای پاتروشف» در این سفر با مقامات امنیتی دیگر کشورها در خصوص وضعیت افغانستان نیز گفت وگو خواهد کرد.

براساس اعلام دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه ؛ قرار است در تهران مشاوره های چند جانبه ای برگزار شود و وضعیت افغانستان و طالبان مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر شورای امنیت روسیه در حالی راهی تهران خواهد شد که وی بارها در خصوص وضعیت در شمال افغانستان و گسترش تروریسم در این کشور ابراز نگرانی کرده است و آن را موضوعی نگران کننده برای روسیه و دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی دانسته است.

وی چندی پیش در نشست دبیران شوراهای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان گفت: تعداد ستیزه جویان در شمال افغانستان به حدود 20 هزار نفر رسیده است و این تعداد در مناطق هم مرز با تاجیکستان تا هفت هزار نفر می رسد.

روسیه معتقد است که وضعیت در افغانستان رو به وخامت گذاشته است و خطر نفوذ سازمان های تروریستی از افغانستان به تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان هر روز بیشتر می شود و ممکن است امکان پیوستن جوانان بیشتری به صفوف افراط گرایان در این مناطق ایجاد شود.

این کشور بر همین اساس خواستار افزایش تدریجی همکاری در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی برای مبارزه با تروریسم است و از آن به عنوان اولویت جدی در مقابل وخامت اوضاع در افغانستان یاد می کند.

در حاشیه این اجلاس، مقامات امنیتی شرکت کننده در نشست گفت وگوهای دوجانبه نیز خواهند داشت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها