30هزار سرباز سوري در راه حلب

30هزار سرباز سوري در راه حلب
جمعه 14 مهر 1391 - 16:00

كارشناس لبناني از حركت 30 هزار سرباز سوري با تجهيزات و تانك ها به سوي حلب خبر داد و اين كه وضعيت اين شهر در آستانه يكسره شدن به نفع نظام سوريه است.

محمد نورالدين جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: خبرهايي مي رسد كه نبرد در حلب در آستانه يكسره شدن به نفع نظام سوريه است و يكسره شدن نبرد به معناي آن خواهد بود كه راه براي ارتش سوريه به منظور كنترل دوباره بر همه مرزهاي زميني با تركيه باز خواهد شد.

وي تصريح كرد: اگر اين امر صورت گيرد، مخالفان مسلح سوريه و همچنين دولت رجب طيب اردوغان به عنوان حامي مخالفان بشار اسد، شكست مفتضحانه اي خواهند خورد.

نورالدين گفت: تركيه از طريق تشديد تنش مرزي با سوريه تلاش مي كند كه توجه ارتش سوريه را از نبرد حلب منحرف كند تا اين شهر در كوتاه مدت بدست ارتش نيفتند.

واكنش مبالغه آميز تركيه به سوريه

كارشناس لبناني، واكنش تركيه به اصابت گلوله از سوريه به خاك اين كشور را بسيار مبالغه آميز دانست و افزود كه آنكارا با اين كار مي خواهد حمايت آمريكا و سازمان ناتو را به دست آورد.

وي اظهار داشت: واكنش تركيه درقبال اصابت يك گلوله سنگين به شهر اكشاكلي درعمق فقط 70 متري خاك اين كشور غيرطبيعي و تا حد زيادي مبالغه آميز بود و پرسش هاي زيادي را درباره انگيزه هاي تركيه از اين امر ايجاد مي كند.

نورالدين دولت تركيه را مسئول اساسي تنش اخير با سوريه دانست زيرا جنوب تركيه و شمال سوريه را به يك منطقه واحد براي پناه دادن عناصر موسوم به گروه ارتش آزاد سوريه تبديل كرده و به آنها همه كمك ها را مي كند.

وي تصريح كرد: سرعت واكنش تركيه و برگزاري نشست پارلمان اين كشور درباره اين واقعه و اتخاذ تصميم و صدور يادداشت تند درباره حادثه مرزي تعجب آور است و نشان مي دهد كه اين واكنش از پيش برنامه ريزي شده بود و منتظر فرصت بودند چرا كه نمايندگان پارلمان تركيه اين امر را يك يادداشت جنگي توصيف كردند.

نورالدين گفت: اين اقدام همچنين تلاشي براي ساماندهي افكار عمومي داخل تركيه درباره سياست خارجي دولت اين كشور بود كه با انتقادهاي شديدي روبرو شده است زيرا اين سياستها در داخل تركيه اشتباه دانسته شده است و مخالفت مردم با دخالت تركيه در سوريه به ميزان 57 تا 85 درصد رسيده است.

وي تصريح كرد: آنكارا از سستي سياست ناتو در قبال سوريه ناراضي است و تلاش مي كند تا در موضع اين سازمان و آمريكا در تاييد دخالت در سوريه تغيير ايجاد كند.
MKH-5-11:42

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها