سیاستمدار اردنی: اعراب خیانت اردوغان را فراموش نمی کنند

سیاستمدار اردنی: اعراب خیانت اردوغان را فراموش نمی کنند
جمعه 14 مهر 1391 - 17:28

عمّان (العالم)- منصور مراد نماينده سابق مجلس اردن گفت :"حمله تركيه به سوريه منطقه را در آتش جنگ خواهد سوزاند و اين ملت تركيه هستند كه بايد تاوان سياست‌هاي اشتباه اردوغان را بپردازند."

مراد امروز جمعه در گفتگو با العالم گفت: تركيه نقشه‌هاي خطرناكي در سر دارد و در حال حاضر اين كشور تبديل به پايگاه پيشرفته امريكا و يكي از اهرم‌هاي سياست امريكا براي سيطره بر منطقه شده است و توطئه‌اي كه عليه سوريه شكل گرفته يك جنگ وکالتی است كه به دستور امريكا و اتحاد غرب و صهيونيسم از سويي و با حمايت‌هاي مالي عربستان و قطر از سوي ديگر و در نهايت توسط تعدادي از گروهك‌هاي تروريست اجرا مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد دولت اردوغان به منافع و شهرت ملتش در برابر دنياي اسلامي و عربي لطمه وارد كرده است زيرا واسطه ميان امريكا و اسرائيل با تروريست‌ها شده و سلاح و كمك‌هاي مالي را به سوريه انتقال مي‌دهد و در پوشش مذهب، پايگاه‌هايي براي آموزش تعدادي مزدور ايجاد كرده است. جريانات اخير هم جزئي از يك طرح جديد است كه براي هماهنگي با درخواست عربستان و قطر مبني بر ارسال نيرو به سوريه انجام مي شود.

منصور مراد در ادامه گفت: اردوغان در حال حاضر با مخالفان جدي روبروست كه از احزاب اصلي مثل حزب جمهوري تركيه و جريان لائيك تركيه هستند و دليل بالاگرفتن مخالفت‌ها اين است كه اردوغان خودش را در مساله سوريه دخالت داده و نه مي‌تواند در عرصه نظامي بر سوريه سبقت بگيرد و نه حاضر به عقب نشيني است.

وي گفت: ملت اردن از سياست‌هاي اردوغان بسيار ناراضي هستند و اين سوال برايشان بي‌جواب مانده كه چطور اردوغان در برابر صهيونيست‌هايي كه 9 تن از شهروندان ترك را سر بريدند و پرچم تركيه را زير پا لگد كردند از خود واكنشي نشان نداد اما در برابر خمپاره سرگردان دست به چنين كارهايي مي‌زند.

مراد چنين ادامه داد: دست اردوغان به خون كردها آلوده است و به اقليت‌ها در تركيه احترام نمي‌گذارد و جنايتكاران را از زندان‌هاي اروپا و كشورهاي عربي به تركيه مي‌برد و آن‌ها را آموزش مي‌دهد و مسلح مي‌كند و به سوريه می‌فرستد. اين اعمال او  باعث شده محبتي كه ملت‌هاي عرب نسبت به ترك‌ها داشتند، تبديل به نفرت شود.

او اين ادعا كه جهاد هم اكنون در حلب و حمص است و نه در فلسطين و براي دفاع از مسجدالاقصي را مسخره دانست و تاكيد كرد: اردوغان بيش از اين نمي‌تواند كاري از پيش ببرد و به زودي ملت تركيه او را به جزاي اعمالش خواهند رساند. چون ترك‌ها هرگز نخواهند پذيرفت كه خون مردم در كشور همسايه‌شان كه دست دوستي به سوي ايشان دراز كرده ريخته شود.

A.D-05-0022

پربیننده ترین خبرها