شورای امنیت بالاخره انفجارهای حلب را محکوم کرد

شورای امنیت بالاخره انفجارهای حلب را محکوم کرد
جمعه 14 مهر 1391 - 18:53

بالاخره شوراي امنيت در مورد انفجارهاي تروريستي در سوريه واکنش نشان داد و براي اولين بار در طول چند ماه گذشته، اقدامات تروريستي در اين کشور را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در حالی که انتقادهای شدیدی در مورد عدم واکنش سازمان ملل به اقدامات تروریستی توسط کشورهای مختلف صورت می‌گرفت و آنها همواره دنبال محکومیت سوریه و صدورد قطعنانه علیه این کشور بودند، بالاخره، پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای حملات تروریستی روز چهارشنبه در شهر حلب سوریه را به شدیدترین شکل محکوم کرده و تاسف عمیق خود را از کشته و زخمی شدن مردم سوریه در این حادثه زشت اعلام کرد.

در بیانیه شورای امنیت با اشاره به اینکه گروه تروریستی جبهه نصره وابسته به سازمان القاعده مسولیت این حملات انتحاری را بر عهده گرفته است، آمده است که این شورا همه اشکال تروریسم را محکوم می کند.

شورای امنیت این اعمال را تهدید کننده امنیت و ثبات بین المللی دانسته و ارتکاب آن را از سوی هر شخص و گروهی غیر قابل توجیه دانسته است.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در نامه‌ای رسمی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواستار محکومیت حملات انتحاری حلب شده بود.

این نامه با انتقاد از سیاست یک بام و دوهوای برخی از اعضای دائم شورای امنیت در موضوع تروریسم، امریکا، فرانسه و انگلیس را متهم به حمایت از گروه های تروریستی در خاک سوریه کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها