سیسی: راه حل بحران سوریه و یمن سیاسی است

سیسی: راه حل بحران سوریه و یمن سیاسی است
چهارشنبه 4 مهر 1397 - 02:05

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، کشورهای عربی و از جمله سوریه و یمن با مشکل تجزیه شدن مواجه هستند، اما راه حل بحران این کشورها سیاسی است.

العالم - مصر

 رئیس جمهوری مصر که برای پنجمین سال متوالی در سازمان ملل سخنرانی می کرد، افزود، تکه تکه شدن کشورها به دلیل گرایش های قومی خطری بزرگ است که جهان را تهدید می کند.
السیسی گفت، کشورهای عربی با این خطر مواجه هستند و به همین دلیل حفظ قوام کشورها اولویت اصلی سیاست مصر در منطقه است
وی اظهار کرد، یکپارچگی سوریه و یمن باید حفظ شود، قاهره از راه حل سیاسی در هر دو کشور حمایت می کند و مخالف هرگونه استفاده طرف های خارجی از بحران ها در این کشورها و همچنین در لیبی است.
وی در مورد سازمان ملل نیز گفت، خلأ هایی در کار سازمان ملل وجود دارد که باعث می شود اعتبار آن در میان کشورهای عربی و آفریقایی زیر سوال برود، آفریقایی ها و عرب ها از ناکارآمدی نظام جهانی شکایت دارند و این یک واقعیت است
السیسی تاکید کرد، حل و فصل درگیری ها یکی از اهداف تاسیس سازمان ملل بوده است و مساله فلسطین اکنون نشان می دهد جامعه بین الملل در این کار ناتوان بوده است.
وی همچنیین در ادامه افزود، باید کشور فلسطین به پایتختی قدس تشکیل شود و در این میان عرب ها دستشان برای صلح همچنان دراز است.
رئیس جمهوری در خصوص مبارزه با تروریسم نیز گفت، مصر از ابتدای سال جاری میلادی عملیاتی با عنوان ' سینا 2018' برای مبارزه با تروریسم و نابود کردن آن در کل منطقه خاورمیانه آغاز کرده است، چاره ای جز مبارزه با تروریسم نیست حال این تروریسم هرجا باشد.
وی در مورد آفریقا نیز گفت، قاره آفریقا از نظامی رنج می برد که باعث تراکم فقر و تبعیض میان مردمان می شود. کشورها نیاز به عدالت دارند .
سخنرانی سران و مقامات بلندپایه کشورهای جهان از روز سه شنبه در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان مل متحد آغاز شد و رهبران بلندپایه کشورهای شرکت کننده در این نشست به تبیین و تشریح دیدگاههای خود و کشورهایشان در باره مهمترین مسائل جهان می پردازند.
براساس برنامه اعلام شده، سخنرانی مقامات بلندپایه کشورهای شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با احترام به کوفی عنان دبیرکل فقید این سازمان شروع شد، تا دوشنبه هفته آینده (نهم مهرماه) به طول خواهد انجامید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها