وزیر کشور: کنترل مرزها برای تامین امنیت مرزی باید جدی گرفته شود

وزیر کشور: کنترل مرزها برای تامین امنیت مرزی باید جدی گرفته شود
چهارشنبه 4 مهر 1397 - 12:08

وزیر کشور گفت: کنترل مرزهای شرقی و غربی کشور برای تامین امنیت مرزی باید جدی گرفته شود.

العالم-ایران/سیاسی

«عبدالرضا رحمانی‌فضلی» با تشریح محورهای جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که با حضور محمود علوی وزیر اطلاعات و وی برگزار شد، اظهارداشت: دستگاه‌های مختلف امنیتی، انتظامی، نظامی و وزارت کشور در این جلسه گزارش‌هایی را در مورد حادثه تروریستی اهواز ارایه کردند تا ابعاد مسئله از نگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: شورای امنیت استان خوزستان که وزارت کشور مسئول آن است، به عنوان بازرس تعیین شده تا مسئله را بررسی و نتایج را ارایه دهد؛ این نتایج را به دولت، شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز ارایه خواهیم کرد.

وزیر کشورافزود: ستاد کل فرماندهی قوا نیز هیاتی را به خوزستان فرستاد تا بررسی در حوزه نظامی را انجام دهد، مجلس هم هیاتی برای بررسی حادثه تروریستی تعیین کرد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اصل مسئله به عنوان حادثه‌ای که امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار داده و موجب نگرانی مردم شده است، قابل تامل و رسیدگی است از این رو عقبه موضوعات به صورت قاطع باید بررسی و برخورد شود.

وی یادآور شد: این نوع حوادث باید سبب رفع خلاءهای دستگاه‌های انتظامی و نظامی شود به نوعی که این دستگاه‌ها زوایای مختلف مسئله را به صورت کامل تحت نظر داشته باشند.

وزیر کشور تاکید کرد: با توحه به منطقه جغرافیایی ایران و تهدید جمهوری اسلامی این نوع حوادث را باید بیشتر کنترل کنیم، مرزهای شرقی و غربی کشور به لحاظ امنیت مرزی باید جدی گرفته شود، لذا امیدواریم همه نیروهای سپاه، ارتش، انتظامی و اطلاعات باید هماهنگ کار کنند تا پس از این شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

چهار عضو گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به 'الاحوازیه' روز شنبه (31 شهریور) در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز در استان خوزستان، با پوشش لباس مبدل نظامی به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند؛ در جریان این اقدام دستکم 25 تن شامل چند غیرنظامی شهید و 69 تن دیگر زخمی شدند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها