سناتور ارشد آمریکایی: رویکرد ترامپ در قبال ایران رو به شکست است

سناتور ارشد آمریکایی: رویکرد ترامپ در قبال ایران رو به شکست است
چهارشنبه 4 مهر 1397 - 13:36

عضو دموکرات و ارشد کمیته‌های امور اطلاعاتی و قضایی مجلس سنای آمریکا، رویکرد رئیس‌جمهور این کشور در قبال ایران را «در حال شکست» خواند و گفت: «ما باید به برجام برگردیم».

العالم-آمریکا

 «داین فاینشتاین» سناتور ایالت کالیفرنیا در کنگره آمریکا که از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ نائب رئیس کمیته امور اطلاعاتی مجلس سنا بوده، گفت که مواضع دولت «دونالد ترامپ» در قبال ایران در حال ناکامی و شکست خوردن است.

این قانونگذار ارشد دموکرات که اکنون عضو ارشد دموکرات در کمیته امور قضایی و همچنین عضو منتخب کمیته امور اطلاعاتی سنای آمریکا است، بر لزوم «بازگشت به برجام» تاکید کرده است.

او تصریح کرد: «رویکرد رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ در قبال ایران، در حال شکست خوردن است. متحدان ما معتقد هستند که توافق هسته‌ای ایران دارد کار می‌کند و آنها بدون ما دارند به جلو پیش می‌روند».

فاینشتاین افزود: « زمان آن فرا رسیده که ما به توافق هسته‌ای (برجام) برگردیم و با همکاری با متحدانمان به رفتار ایران بپردازیم».

اظهارنظر این قانونگذار ارشد کنگره آمریکا در شرایطی مطرح شده که با آغاز مجمع عمومی سازمان ملل، موضوع برجام یکی از مسائل مهم مورد رایزنی سران شرکت کننده در این نشست بوده است.

در حاشیه نشست نیویورک، جلسه وزرای خارجه 1+4 با ایران برگزار شد و طرفین در پایان بیانیه‌ای مشترک منتشر و بار دیگر بر تعهد خودشان برای ادامه یافتن برجام تاکید کردند.

دونالد ترامپ ۱۸ اردیبهشت در اقدامی غیرقانونی و بدون توجه به درخواست‌های متحدان اروپایی واشنگتن، رسما آمریکا را از برجام خارج کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در همان روز همچنین فرمان بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران را که طبق برجام رفع شده بودند، امضا کرد.

از آن زمان دولت آمریکا با ادبیاتی قلدر مآبانانه به طرف‌های باقی مانده در برجام و دیگر کشورها گفته‌ است که در صورت همراهی نکردن با «کارزار فشار حداکثری علیه ایران» و ادامه مراودات اقتصادی با تهران مشمول تحریم‌ خواهند شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها