رئیس جمهور بولیوی: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم می‌کنیم

رئیس جمهور بولیوی: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم می‌کنیم
چهارشنبه 4 مهر 1397 - 19:29

رئیس جمهور بولیوی در سخنانی در نشست شورای امنیت گفت که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم می‌کنیم.

العالم-آمریکا

 اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی در سخنانی در شورای امنیت که به ریاست ترامپ برگزار می‌شد، با اشاره به اقدامات ضدایرانی آمریکا گفت: آمریکا چندین سال پیش کودتای علیه دولت منتخبی در ایران انجام داد که در پی ملی کردن صنعت نفت خودش بود، اکنون نیز که ایران کنترل منابع خودش را به دست گرفته آمریکا در حال فشار بر تهران است.

مورالس گفت: اگر آمریکا قصدش دموکراسی بود به دنبال کودتا در کشورهای دیگر نبود.

رئیس جمهور بولیوی افزود: آمریکا به هیچ عنوان نگران عدالت در دیگر کشورها نیست، اگر بود هیچگاه معاهده‌های بین‌المللی را زیر پا نمی‌گذاشت.

وی همچنین گفت: دولت آمریکا دوباره تلاش کرده است قوانین بین‌المللی را زیرپا بگذارد، با زیر پا گذاشتن قوانینی که سازمان ملل تصویب کرده است، نمی خواهند دولت‌هایی را که ملت‌هایشان انتخاب می‌کنند، سر پا بماند.

رئیس جمهور بولیوی همچنین با اشاره به لغو معاهدات بین‌المللی توسط دولت آمریکا گفت: آلمان، چین و روسیه از برجام حمایت کنند و در آن بمانند، همچنین در معاهده تغییرات اقلیمی پاریس بمانند.

مورالس در ادامه گفت: مسئولیت نسل ما است که دنیای امن تر را به نسل بعدی بدهیم، فقط می توانیم  این کار را انجام دهیم اگه همه با هم همکاری کنیم، دستان خود را به یکدیگر بدهیم در دنیای که همه به آن احترام بگذاریم و قرار نیست که کشوری مانند آمریکا، کشورهای دیگر را تهدید کند.‎

تسنیم

پربیننده ترین خبرها