سفر رحيمي به آنكارا موفقيت آميز بود

سفر رحيمي به آنكارا موفقيت آميز بود
شنبه 15 مهر 1391 - 10:36

مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين الملل گفت كه سفر محمد رضا رحيمي معاون رئيس جمهوري اسلامي ايران به آنكارا به اهداف خود براي مهار تنش مرزي بين تركيه و سوريه رسيد.

حسين شيخ الاسلام شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ماموريت رحيمي در آنكارا در چارچوب مواضع ايران از همان آغاز به منظور كمك به ايجاد يك راه حل سياسي و سريع  براي بحران سوريه و مهار پيامدهاي منطقه اي و بازتاب منفي احتمالي آن بر منطقه بود.

شيخ السلام گفت: بي شك گلوله اي كه از خاك سوريه به تركيه اصابت كرد و ارتش تركيه نيز با گلوله باران اهدافي در سوريه به آن پاسخ داد، كار دولت سوريه نبوده است بلكه شليك اين گلوله از خاك سوريه به سمت خاك تركيه كار برحي طرفها و جريان هايي است كه مي خواهند تركيه را وارد جنگ با سوريه كنند.

وي افزود: جنگ تركيه با سوريه به نفع گروه هاي مسلح است و راه را به روي راهكار سياسي براي حل بحران بوجود آمده در سوريه مي بندند.

مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين الملل خاطرنشان كرد: آنچه در سوريه درجريان است، بخشي از سناريوي استكبار جهاني به رهبري آمريكا و رژيم صهيونيستي است كه هدف از آن ضربه به جريان مقاومت در بين امت اسلامي است.

شيخ الاسلام گفت: ايران ابزارهاي موفقيت براي مهار بحران سوريه را در اختيار دارد زيرا روابط خوبي با دمشق وآنكارا و برخي طرف ها و كشورهاي ذيربط در اين بحران دارد.

وي افزود: طرف هاي ذيربط نيز اين حقيقت را تاييد مي كنند كه ايران بخشي از راه حل است، و از اين منظر ايران مي تواند نقش مهمي در مهار بحران بين سوريه و تركيه ايفا كند اما برخي طرف هاي آمريكايي و صهيونيستي با هدف تشديد اوضاع بين دوطرف مانع تراشي و در مسير هرگونه راه حل براي كاهش تنش ها سنگ اندازي مي كنند.

شيخ الاسلام تصريح كرد: معاون رئيس جمهوري اسلامي ايران مذاكرات طولاني با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه و ساير مسئولان ترك انجام داد و اردوغان با ديدگاه ايران همراهي كرد و به تهران براي مهار تنش و بحران اخير بروز كرده بين دمشق و آنكارا اطمينان داد.

وي گفت: به دنبال اين مذاكرات عملا تنش مرزي تا حد زيادي كاهش يافت.

Ma.19:34.6

پربیننده ترین خبرها