نقشه داعش برای مسموم کردن آب شرب ارتش لبنان خنثی شد

نقشه داعش برای مسموم کردن آب شرب ارتش لبنان خنثی شد
پنج‌شنبه 5 مهر 1397 - 16:43

دستگاه امنیتی لبنان در بیانیه ای اعلام کرد، با بازداشت یکی از عناصر وابسته به گروهک تروریستی تکفیری داعش، نقشه مسموم کردن آب شرب ارتش لبنان خنثی شد.

العالم - لبنان

اداره کل امنیت عمومی لبنان در بیانیه ای که امروز (پنجشنبه) صادر شد، اعلام کرد که در راستای عملیات کشف و انهدام عناصر و هسته های خفته تروریستی در کشور، یک عنصر وابسته به داعش که با تروریست ها در سوریه ارتباط داشته است، بازداشت شد.

این متهم که بر اساس بیانیه دستگاه امنیتی لبنان متولد سال 1991 است، به همکاری و ارتباط با یکی از سرکردگان داعش موسوم به «ابوجلاد» اعتراف کرده و گفته که مامور شده بود تا با همکاری شخص دیگر با استفاده از مواد سمی دو عملیات را در لبنان و یک کشور خارجی انجام دهند. 

نخستین عملیات مسموم کردن یکی از منابع آبی که روزانه تانکرهای آب ارتش لبنان از آن برای آبرسانی به پایگاه ها، خانه ها و مراکز سازمانی خود استفاده می کردند بوده است. این عملیات قرار بود با هدف کشتار تعداد زیادی از نظامیان لبنانی صورت گیرد.

دومین عملیات اجرای عملیات مسموم کردن دسته جمعی مردم در یکی از کشورهای خارجی از طریق ریختن مواد سمی به غذاها در خلال یکی از مراسم ها بوده است.

دستگاه امنیتی لبنان همچنین خبر داد که تحقیقات و عملیات برای به دام انداختن دیگر اشخاص مرتبط با این پرونده ادامه دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها