سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی مطرح کرد

«معامله قرن» آماده است؛ دولت فلسطینی برای هرکسی معنی مختلفی دارد

«معامله قرن» آماده است؛ دولت فلسطینی برای هرکسی معنی مختلفی دارد
پنج‌شنبه 5 مهر 1397 - 18:46

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی با اعلام خبر آماده بودن طرح «معامله قرن»، گفت البته عبارت دولت فلسطینی، برای افراد مختلف، معانی متفاوتی خواهد داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

«دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که طرح صلح آمریکا (موسوم به معامله قرن برای سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی) آماده شده است.

فریدمن در یک مصاحبه تلویزیونی که بخشی از آن امروز پخش شد گفت: «طرح صلح ترامپ آماده است. ما همواره گفته‌ایم که یکی از اصول ما (در این طرح) این است که تشکیل یک دولت فلسطینی، امنیت اسرائیل را به خطر نمی‌اندازد».

طبق ویدئوی شبکه تلویزیونی «کان نیوز» وی با بیان اینکه آمریکا روی نتیجه راهکار دو دولتی تمرکز کرده نه چیزی که درباره آن گفته می‌شود، توضیح داد: «بارها گفته‌ام، مشکلی که با آن عبارت (دولت مستقل فلسطینی) دارم این است که معانی متفاوتی برای افراد مختلف دارد».

این مقام آمریکا با به سخره گرفتن مفهوم کشور مستقل فلسطین گفت: «دولت فلسطینی چیست؟ کاستاریکا است یا یمن؟ به نظر من، تحت شرایط درست، دولت فلسطینی تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود».

فریدمن با بیان اینکه استقلال فلسطینی‌ها با امنیت رژیم صهیونیستی تلاقی دارد، تاکید کرد که آمریکا همواره جانب امنیت صهیونیست‌ها را گرفته و شخص «دونالد ترامپ» بیشتر از هر رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ حامی اسرائیل است.

وی در پاسخ به سوال مجری شبکه مبنی بر اینکه چرا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته از بیانیه ترامپ در حمایت از راهکار دو دولتی ابراز شگفت‌زدگی کرد، گفت: «نمی‌دانم در ذهن او چه می‌گذشت. اما به نظر من این (حمایت) نباید باعث تعجب و حیرت او شود».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) طی دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن اعلام حمایت خود از راهکار دو دولتی، اذعان کرد که این گزینه بهترین راه‌حل مناقشات فلسطین-اسرائیل است.

فارس

پربیننده ترین خبرها