عضو ارشد جبهه عمل اسلامی اردن:

" کمیته نجات ملی"، تنها راه نجات اردن

شنبه 15 مهر 1391 - 13:39

معاون مجلس شوراي جبهه عمل اسلامي اردن، تشکيل کميته نجات ملي براي اداره امور در وضعيت فعلي را خواستار شد.

"جعفر الحوراني" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اصل خواسته های مردم اردن را اصلاح حقیقی قانون اساسي، بازگشت قدرت به ملت، تشکیل پارلمان و دولت منتخب ملت دانست و گفت: ما خواستار اصلاحات واقعي هستيم كه خواسته های مردم را برآورده سازد.

معاون مجلس شوراي جبهه عمل اسلامي اردن با تاکید بر این که این حزب مجلس نمایندگان و قانون جدید انتخابات را به رسمیت نمی شناسد، تصریح کرد: قانون جدید انتخابات پارلمانی بدتر از گذشته را تشکیل خواهد داد ؛ در نتیجه می توان گفت هدف شاه اردن از انحلال مجلس نمايندگان تحت فشار قرار دادن ما برای مشارکت  یا عدم مشارکت در انتخابات باشد.

الحوراني در مورد اخوان المسلمین اردن، گفت: اکنون تنها اخوان المسلمین مطرح نیست،جنبش اخوان المسلمين دو سال پيش 70 درصد مخالفان را تشكيل مي داد اما اكنون به علت افزایش مخالفت ها و حضور مخالفان قوی از طرف های مختلف نفوذ  اخوان 55 تا 60 درصد كاهش يافته است.

وی از پادشاه اردن خواست ضمن اعتراف صریح به مشکلات گذشته دوران جدیدی را با افرادی غیر از  گروه اندک محافظه کاران اطرافش آغاز کند و افزود: افراد اندکی هستند که برای مدت های طولانی بر رياست دولت و وزارتخانه ها مسلط هستند ، اما اردن افراد توانمندي دارد كه مي توانند كشور را بسيار بهتر اداره كنند.

جعفر الحوراني، تصریح کرد: وضعیت فعلی نیازمند کمیته نجات ملی است که کشور را اداره، قوانین جدید را تصویب و منافع اردن را تضمین کند.

21:40.5

 



پربیننده ترین خبرها