اهالی قدس در دفاع از مسجد الاقصی تنها مانده اند

اهالی قدس در دفاع از مسجد الاقصی تنها مانده اند
شنبه 15 مهر 1391 - 15:52

العالم، قدس اشغالي - حملات نظاميان رژيم اشغالگر و يهوديان افراطي به مسجد الاقصي در حالي ادامه دارد که ساکنان بيت المقدس براي دفاع از قدس شريف تنها مانده اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روز گذشته پس از اداي نماز جمعه در مسجد الاقصي، نظامیان اشغالگر به نمازگزاران حمله بردند. در این حمله يگان هايي از پليس اشغالگر با باتوم و بمب هاي صوتي به حياط مسجد يورش بردند كه بر اثر آن 5 نفر از نمازگزاران زخمي شدند. پيش از يورش نيروهاي پليس، تظاهراتي براي نجات مسجد الاقصي از دست رژيم اشغالگر برگزار شده بود.

تدابير شديد امنيتي در ورودي هاي اصلي بخش قديمي قدس شريف و دروازه هاي مسجد الاقصي در روز جمعه باعث شد تا تنها افراد سالخورده امکان حضور برای نماز را داشته باشند.

يكي از نمازگزاران به خبرنگار العالم، گفت: تلاش كرديم صبح زود به مسجد الاقصي بياييم، اما پليس اشغالگر از ورود ما جلوگیری کرد.

وي افزود: اما در مقابل صدها شهرك نشين و گردشگر كه هيچ حقي در يك وجب از خاك اينجا را ندارند، وارد مسجد مي شوند.

در ميان تدابير نظامي و حضور امنيتي گسترده، گروه هاي يهودي افراطی نیز به حملات خود به مسجد الاقصي ادامه مي دهند.

شيخ "محمد حسين" مفتي قدس و سرزمين هاي اشغالی در گفت وگو با شبكه خبري العالم، توضیح داد: اين اقدامات تجاوزكارانه و ظالمانه عليه مسجد الاقصي از روز سه شنبه آغاز شده و تا امروز با يورش گروه هاي افراطي به مسجد الاقصي با حمايت پليس صهیونیستی ادامه دارد.

وي افزود: پليس صهیونیست نمازگزاران فلسطيني را از ورود به مسجد باز مي دارد و حتي تعدادي از آنها را در اقدامي ظالمانه بازداشت مي كند كه اين امر تجاوز به يك مكان عبادي و عبادت كنندگان است.

تداوم اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مسجد الاقصی در حالی صورت می گیرد که شهروندان قدس شريف در مقابله با  تجاوزات رژيم اشغالگر، اعم از يورش های پی در پی و تلاش براي يهودي سازي مسجد الاقصي، تنها مانده است.

10:50

 



پربیننده ترین خبرها