با حضور رییس جمهور سوریه برگزار شد:

بزرگداشت سالروز نبرد اکتبر در دمشق

بزرگداشت سالروز نبرد اکتبر در دمشق
شنبه 15 مهر 1391 - 16:25

در سي و نهمين سالروز نبرد اکتبر، بشار اسد رييس جمهور سوريه امروز با حضور در بناي يادبود شهيد گمنام در دامن? کوه قاسيون دمشق، با نثار گل و قرائت فاتحه، ياد شهداي راه عزت و کرامت امت عرب را گرامي داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بشار اسد صبح امروز شنبه در سالروز نبرد اکتبر، در بنای یادبود شهدای گمنام در منطقه قاسیون دمشق حضور یافت و با جمعی از فرزندان و خانواده های شهدای سوریه دیدار و گفتگو کرد.

تنی چند از مقامات کشوری و لشکری سوریه نیز در این دیدار حضور داشتند.

یادآور می شود نبرد اکتبر که در سال 1973 م. با حضور نیروهای نظامی سوریه و مصر علیه اشغالگران صهیونیست صورت گرفت، در ابتدا شکست ها و خسارات سنگینی را بر صهیونیست ها وارد آورد و استحکامات اسرائیل را درهم شکست و اسطورۀ پوشالی شکست ناپذیری ارتش اشغالگر را از بین برد، اما در ادامه، مواضع منفعلانۀ حکام عرب از جمله امضای پیمان کمپ دیوید توسط سادات و عقب نشینی پادشاهان و رؤسای جمهور کشورهای حامی روند مقاومت از ادامۀ مبارزه با اسرائیل و تسلیم شدن در برابر خواسته های آمریکا، کار را به جایی رسانید که سوریه در جبهۀ عربی مبارزه با اسرائیل تنها ماند و اکنون حاکمان مرتجع کشورهای عربی برای خوش خدمتی به صهیونیست ها و سرنگونی این "تنها" حامی قضیۀ فلسطین، گوی سبقت از هم ربوده اند.



پربیننده ترین خبرها