تشدید رنج آوارگان فلسطینی با قطع کمک به آنروا + فیلم

جمعه 6 مهر 1397 - 08:22

با قطع کامل کمک های آمریکا به آژانس امداد و کاریابی – آنروا، سطح خدمات این آژانس در اردوگاه های آوارگان فلسطینی به شدت پایین آمده است.

العالم - فلسطین اشغالی

"حاج فایز بدره"، 70 ساله در اردوگاه آوارگان الامعری یکی از بی شمار آوارگانی است که به دلیل ناتوانی درمانگاه های آنروا از تأمین درمان، قادر به ادامه درمان بیماری های مزمن خود نیست.

کسری بودجه آنروا و ناتوانی مالی آن در ماه های اخیر، خطری برای خدماتی که این آژانس به بیش از 6 میلیون آواره فلسطینی در داخل و خارج ارائه می کند به حساب می آید.

آنروا از زمان تأسیس در سال 1949 تا کنون به دلیل سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و قطع کمک این کشور به آنروا، با بزرگترین کسری بودجه تاریخ خود بالغ بر 450 میلیون دلار دست و پنجه نرم می کند.

"محمد علیان"، رئیس کمیته عالی دفاع از حق بازگشت می گوید: "هدف آمریکا از توقف کمک های خود به آنروا، تحمیل کار انجام شده بر فلسطینی ها و رهبران آنهاست تا آنها را وادار به پذیرش طرح موسوم به معامله قرن کند."

آمریکا آرمان فلسطینی ها را در معرض خطر جدی قرار داده است. از کاهش کمک های این کشور به آنروا تا صحبت از چانه زنی بر سر حق بازگشت همه و همه تلاشی برای محو آرمان فلسطین در قالب معامله قرن ترامپ هستند.

آمریکا 9 شهریور 97 اعلام کرد دیگر از آژانس سازمان ملل در امور امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) حمایت نخواهد کرد، اقدامی که بحرانی مالی این نهاد را تشدید می‌کند.

آژانس کمک به آوارگان فلسطینی که با نام مخفف آنروا (UNRWA) شناخته می‌شود، از سال 1949، پس از اشغال فلسطین و آواره شدن قریب یک میلیون فلسطینی از سوی سازمان ملل ایجاد شد. این آژانس به 5میلیون آواره فلسطینی ساکن سوریه، لبنان، اردن، کرانه باختری و نوار غزه، خدمات بهداشتی، آموزشی، بیمه و کمک‌های مالی ارائه می‌کند.

بودجه آنروا را دولت‌های عضو سازمان ملل، شرکت‌های خصوصی، کمیته‌های ملی آنروا و سازمان ملل تأمین می‌کنند. یکی از تأمین کنندگان اصلی بودجه آنروا ایالات متحده بوده است. حال آمریکایی‌ها می‌خواهند کمک‌های خود را به‌طور کامل قطع کنند.

پربیننده ترین خبرها