سرکوب تشییع جنازه شهید بحرینی

سرکوب تشییع جنازه شهید بحرینی
شنبه 15 مهر 1391 - 16:55

يکي از اعضاي ارشد جمعيت عمل اسلامي بحرين، گفت: نيروهاي امنيتي آل خليفه مراسم تشييع پيکر جوان بحريني، شهيد محمد المشيمع، را به شدت سرکوب کردند.

"هشام الصبّاغ"روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: وزارت كشور بحرين پيش از مراسم ختم شهيد محمد المشيمع با صدور بيانيه اي اعلام کرد که هر راهپيمايي به سمت ميدان شهدا (اللؤلؤه) را سركوب خواهد كرد.

وی افزود: نيروهاي امنيتي از بيانيه وزارت كشور به عنوان توجيهي قانوني براي سركوب و كشتار مردم استفاده کردند و شركت كنندگان در مجلس ختم را كه به سوي قبرستان "جد حفص" در حال حركت بودند با بمبهاي آتش زا، گلوله هاي ساچمه اي و حتي با خودروهاي زرهي مورد حمله قرار دادند که بسياري از افراد زخمي و دچار حالت خفگي شدند.

عضو ارشد جمعیت عمل اسلامی بحرین، تاكيد كرد: طبيعي است كه مراسم تشييع جنازه و ختم شهيد محمد المشيمع مراسمي سياسي باشد، زیرا وی به دلیل ممانعت ماموران زندان از دریافت درمان های ضروری در زندان به شهادت رسید؛ شهید محمد مشیمع حتی در بیمارستان بستری بود که بازداشت شد.

اين مخالف بحريني ادامه داد: مقامات رژیم، خانواده های قربانیان را در راهروهای دادگاه، وزارت دادگستري و دادستاني سرگردان می کنند و مزدوران خارجي را جايگزين پزشكان و متخصصان بيمارستان السلمانيه كرده اند.

الصباغ مقامات بحرين را به ادامه باج خواهي و به حاشيه راندن پزشكان خبره متهم كرد.

6-13:38

 



پربیننده ترین خبرها