اعتراض زنان مصری در برابر کاخ ریاست جمهوری

اعتراض زنان مصری در برابر کاخ ریاست جمهوری
شنبه 15 مهر 1391 - 17:45

العالم، قاهره - فعالان حقوق زنان، در اعتراض به اهانت ها و نقض حقوق زنان اين کشور، با تجمع در مقابل كاخ رياست جمهوري، زنجير? انساني تشکيل دادند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در این تجمع زنان مصری به حضور اندک زنان در مجلس موسسان قانون اساسی اعتراض کردند و خواستار تدوین قانونی شدند که حقوقشان در آن تضمین شود.

زنان مصري که دوشادوش مردان در انقلاب 25 ژانويه نقش داشتند، در مقابل كاخ رياست جمهوري و ديگر مناطق با برگزاري تظاهرات و تشکیل زنجيره انساني، اعتراض خود را نسبت به اهانت ها و تضييع حقوق خود ابراز كردند.

"هبه جنايني"، مهماندار هواپيما، در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: ما هر روز از نقض حقوق زن در خيابان، خانه، مترو و در هر مكان دیگری رنج مي كشيم؛ اما واكنش ها (خواه از سوي زنان و يا مردان) همسطح با اين نقض ها و تجاوزها نيست، هنگامي كه يك زن در خيابان حقوقش نقض مي شود، خود را در مقابله با اين تجاوز تنها مي بيند.

"كريمه حفناوي" عضو حزب سوسياليست مصر نیز به العالم، گفت: اگر زن نيمي از جامعه را تشكيل مي دهد، پس چگونه حضورش در جمعيت موسسان تا اين حد اندك است؟ ما خواستار تشكيل مجدد جمعيت موسسان هستيم و مي خواهيم حق زنان در قانون اساسي تضمين شود، ما از حقوق خود چشم پوشي نمي كنيم و خواستار حقوق بيشتر در جامعه اي هستيم كه مردم آن براي عدالت، عزت و كرامت انساني انقلاب كردند.

"داليا اسود" يكي از اعضاي حزب الدستور نیز در گفت وگو با العالم، اظهار داشت: ماده 36 قانون اساسي حضور زنان را در برخي نقش هاي مشخص، كم رنگ و ضعيف مي كند.

بر اساس این گزارش، با وجود این که زنان این تظاهرات را سازماندهی کرده بودند، اما مردان نيز برای حمايت از آنها خضور داشتند؛ مردان مصري اگرچه صراحتا این را اعلام نمي كنند، اما بر اين باورند كه زن مصري از برخوردهاي نادرست در جامعه رنج مي برد.

"مجدي عبدالحميد" رييس جمعيت تقويت مشاركت اجتماعي نيز به خبرنگار العالم گفت: از رييس جمهور مي خواهيم حقوق زنان مصر را رعايت و با تمام قدرت از آن دفاع كند.

سازمان هاي حقوق بشر و سازمانهاي زنان تاكيد مي كنند كه زنان مصر براي دست يافتن به حقوق اقتصادي و اجتماعي خود سختي بسيار مي كشند و در بسیاری از جنبه ها نقش آنها تضعیف می شود.

10:58

 



پربیننده ترین خبرها