قیام خان الاحمر و فراخوان عمومی به مناسبت سالگرد انتفاضه مسجد الاقصی + فیلم

جمعه 6 مهر 1397 - 11:46

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل گفت آمریکا راه حل دو کشور را از اساس نابود می کند و میانجی سالمی برای روند صلح نیست؛ وی از این کشور خواست اقدام خود در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پس گرفته و از تصمیم خود برای قطع کمک به فلسطینی ها صرف نظر کند.

العالم - فلسطین اشغالی

فلسطینی ها به خصوص فلسطینی های شهرک "خان الاحمر" که در معرض ویرانی توسط رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، سخنرانی عباس در مجمع عمومی سازمان ملل را خوب ارزیابی کردند و گفتند که این سخنان فقط باید اجرایی شوند.

در همین راستا فلسطینی ها آماده حضور در راهپیمایی بازگشت در خطوط تماس با رژیم صهیونیستی در جنوب و شرق غزه با عنوان جمعه "انتفاضه مسجد الاقصی" می شوند.

جنبش جهاد اسلامی نیز با اعلام فراخوان عمومی، مردم را به مشارکت در مراسم سالگرد انتفاضه مسجد الاقصی فرا خوانده و درباره حمله های مکرر شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی هشدار داده و خواستار یکپارچگی ملت فلسطین در مقابل "معامله ترامپ" شد.

جنبش حماس نیز با اعلام فراخوان عمومی، مردم را به شرکت گسترده و حضور در خطوط تماس با رژیم اشغالگر فراخواند.

از زمان آغاز تظاهرات بازگشت در اواخر مارس گذشته حدود 190 فلسطینی به شهادت رسیده و 21 هزار نفر مجروح شده اند که حال 400 نفر از آنها وخیم است.

پربیننده ترین خبرها