برنامه هسته ای ایران و "دارقوز آباد" سیاسی نتانیاهو

برنامه هسته ای ایران و
جمعه 6 مهر 1397 - 14:00

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه (5 مهر ماه 1397) بار دیگر شوی تبلیغاتی جدیدی را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه ایران به راه انداخت که یادآور نمایش نقاشی کودکانه وی از به اصطلاح بمب اتمی ایران در سخنرانی سال 1391 در سازمان ملل بود که مورد مضحکه بین المللی قرار گرفت.

العالم ـ گزارش

درشوی تبلیغاتی روز پنجشنبه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر نقاشی هایی را به نمایش گذاشت و طی آن مدعی شد که مکان جدید فعالیت هسته ای ایران را کشف کرده است. با این تفاوت که به نظر می رسد نقاشی نتانیاهو در مهر ماه سال 1391 در سازمان ملل ( سپتامبر سال 2012) با دست خط خودش کشیده شده بود تا به خیال خودش آستانه رسیدن ایران به بمت اتمی و خط قرمزتهران برای دستیابی به بمب اتمی را نمایش دهد اما در شوی اخیر، نقاشی ها را با سرچ از گوگل به دست آورده و به نمایش گذاشته است.

نتانیاهو دراین شوی تبلیغاتی که بار دیگر با ادعایی کودکانه ایران را متهم کرد قصد ساخت تسلیحات هسته ای دارد، نقاشی هایی از تهران و عکسی از ساختمانی در تورقوزآباد، در جنوب تهران را نشان داد و مدعی شد این تصاویر مکان تاسیسات سرّی جدیدی را در ایران نشان می‌دهد که محل یک آرشیو اسناد و انبار مواد و تجهیزات اتمی ایران است.

وی همچنین مدعی شده که ایران در ماه گذشته 15 کیلوگرم مواد رادیواکتیو را از تاسیساتی خارج و در مناطق مختلفی در تهران پخش کرده، تا این مواد را پنهان کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندمین باری است که با نمایش نقاشی هایی، ادعاهایی دروغین علیه ایران مطرح می‌کند، اما اتهام جدید نتانیاهو علیه تهران درحالی مطرح شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دفعات اعلام کرده که به مناطق مورد نظر برای بازرسی در ایران دسترسی داشته و ایران به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه انرژی هسته‌ای عمل کرده است.

تردید مقام های آمریکایی در باره ادعاهای نتانیاهو

به دنبال شوی تبلیعاتی جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مقام‌های دولت آمریکا نیز درباره ادعاهای نتانیاهو در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز تردید کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی که خواسته اند نام شان فاش نشود به رویترز گفته اند، درباره این ادعاهای نتانیاهو تردید دارند و یکی از آنها سخنان او را "تا حدی گمراه‌کننده" خوانده است. در همین حال یک مقام آمریکایی ادعا کرده که این کشور قبل از سخنان نتانیاهو از این مساله مطلع بوده است.

واکنش ظریف به ادعای نتانیاهو

به دنبال شوی تبلیغاتی جدید نتانیاهو، وزیر امور خارجه کشورمان وی را چوپان دورغگویی توصیف کرد که نمی خواهد از دروغ گفتن دست بکشد و گفت: اسرائیل در موقعیتی نیست که بخواهد درباره برنامه هسته ای صلح آمیز دیگر کشورها وقیحانه اتهام بزند.

محمد جواد ظریف گفته، یک بار یک بازی را به نام پرونده نوت بوک راه انداختند، سر و صدای زیادی کردند و آژانس بین المللی انرژی اتمی در طول سال ها هزینه زیادی برای آن انجام داد، وقتی آمدند و بازدید کردند، آن پرونده را بستند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد که نتانیاهو باید پاسخ دهد اسرائیل به عنوان تنها دارنده سلاح هسته ای در منطقه خاورمیانه چگونه می تواند خود را در موقعیتی قرار دهد که علیه کشوری که بارها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی، صلح آمیز بودن برنامه هایش اعلام شده است، اینگونه وقیحانه اتهام بزند.

ظریف گفته، این کار فقط برای این است که این رژیم واقعیت ها را از خودش دور کند، اسراییل بزرگترین تهدید خاورمیانه است وقتی که نتانیاهو در کنار یک مرکز ساخت سلاح هسته ای می ایستد و کشورهای دیگر را به نابودی هسته ای تهدید می کند.

واکنش قاسمی به شوی جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای جدید نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آن را شو و نمایش جدید از سوی مقامات رژیم غاصب اسرائیل عنوان و به شدت تکذیب و رد کرد.

قاسمی گفت: بعد از شکست تمامی برنامه ریزی های این رژیم و ایالات متحده آمریکا برای تخریب چهره ایران در اجلاس اخیر مجمع عمومی و مدیریت شوی آمریکایی در شورای امنیت که به شکست کامل ایالات متحده و حاکمان متوهم آن منجر و به رسوایی آنان انجامید و به جلسه ای برای محکومیت بدعهدی آمریکا مبدل شد، این انتظار می رفت که در پی این رسوایی بین المللی و آشفتگی ذهنی رژیم اسرائیل و مقامات کینه توز آمریکا که عده ای از آنان فرمان برداران برخی از گروه های افراطی و تروریستی بوده و هستند و همواره چون شیاطین دنیایی جهنمی را آرزو می کنند و با صلح، امنیت و ثبات در هر نقطه از جهان سر ستیز دارند، به سناریو سازی و دروغ پردازی های جدید و غیر قابل باور روی آورند و تا حدی در جهت باز گرداندن آبروی رفته و رسوایی بزرگ شان تلاشی مذبوحانه داشته باشند.

وی تنها مرجع رسیدگی به مسایل هسته ای را آژانس بین المللی انرژی اتمی عنوان کرد که تاکنون با 12 گزارش، تعهد ایران را به همه آنچه در برجام مسئولیت آن را پذیرفته بود، مورد تایید قرار داده که مورد تاکید و تایید جامعه جهانی و تمام مراجع ذیربط و دیگر اعضای برجام است.

مضحکه نتانیاهو در سازمان ملل

نتانیاهو مهر ماه سال 1391 نیز با نمایش نقاشی کودکانه خود مدعی قرار داشتن ایران در آستانه دسترسی به بمب اتمی شده بود که پس از این نمایش، مورد مضحکه کاربران در شبکه های اجتماعی و حتی رسانه های آمریکای در آن زمان قرار گرفت.

پس از اقدام نتانیاهو در نمایش نقاشی بمب اتمی ایران، جفری گلدبرگ روزنامه نگار نشریه سیاسی آمریکایی آتلانتیک در توییتی نوشت که نتانیاهو متوجه نیست دارد چکار می‌کند؛ او همین حالا این مسئله اصلی را به یک طنز مبدل کرد.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز زمانی که نتانیاهو در سال 1391 در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، با ماژیک قرمز رنگ خطی را بروی نمودار کشید، با لحنی طنز آمیز نوشت " اینکه یک مقام اسرائیلی پیش از این سخنرانی گفته بود که نتانیاهو در نطق خود در سازمان ملل خط قرمز را برای برنامه هسته‌ای ایران تعیین خواهد کرد، معلوم شد که آن مقام شوخی نکرده بود".

نتانیاهو امسال نیز در حین سخنرانی در سازمان ملل با نشان دادن نقاشی هایی از حومه تهران و یک ساختمان در "تورقوز آباد" یا همان "دارقوز آباد"، مدعی شد که یک مکان مخفی تجهیزات هسته ای ایران را در نزدیکی تهران کشف کرده و جالب این که از آژانس بین المللی انرژی اتمی گله کرد که این مکان را به آنها اعلام کرده ولی آژانس وقعی به این گزارش ننهاده است.

ادعای جدید و اما تکراری نتانیاهو علیه ایران و این بار با اسم بردن از منطقه "دارقوز آباد" تهران به‌ عنوان یکی از پایگاه‌های فعالیت اتمی جمهوری اسلامی ایران، به سوژه طنز کاربران در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است چرا که در ایران از کلمه "دارقوز آباد" به عنوان طنز برای مکان نامعلوم و دوردست استفاده می‌ شود و اکنون این روستا به دلیل نام بردن از آن در سازمان ملل، معروف و حتی هشتگ #دارقوزآباد در حال حاضر در توئیتر داغ شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که نشان چوپان دروغگو را بر پیشانی خود دارد، این بار نیز برای اثبات صحت مدعاهایش درباره برنامه هسته‌ای ایران بیش از هر بار دیگر با چالش مواجه است.

نتانیاهو که همواره به رغم تقلاهای فراوان، از زمان باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا نتوانسته بود مانع از به سرانجام رسیدن توافق هسته ای ایران با 1+5 شود، از آن زمان تا کنون از سر استیصال به هر دری زده تا بتواند بار دیگر جهان را با خود علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران همراه کند اما هر چه قدر در مسیر دارقوز آباد سیاسی و به عبارتی ناکجاآباد سیاسی که درپیش گرفته، گام برمی دارد و دست و پاز می زند، بیشتر در باتلاق مضحکه و بی آبرویی سیاسی فرو می رود و روز به روز اعتبار و آبروی نداشته اش در نزد جهانیان برباد می رود.

احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها