الجبیر در سازمان ملل مطرح کرد؛

حمایت ریاض از استراتژی آمریکا علیه ایران/ تاکنون 199 موشک ایرانی از سوی حوثی ها به سوی عربستان شلیک شده است!

حمایت ریاض از استراتژی آمریکا علیه ایران/ تاکنون 199 موشک ایرانی از سوی حوثی ها به سوی عربستان شلیک شده است!
شنبه 7 مهر 1397 - 07:49

وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بر حمایت کامل این کشور از استراتژی آمریکا علیه ایران تاکید کرد.

العالم _ عربستان سعودی

"عادل الجبیر" وزیر امور خارجه عربستان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که راه حل‌های مسالمت آمیز برای درگیری‌ها از مولفه های ثابت سیاست خارجی این کشور است.

وی گفت که موضوع فلسطین همچنان برای عربستان و جهان اسلام محوری بوده و تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی حق فلسطین بوده و خواستار افزایش تلاش‌ها برای پایان دادن به طولانی ترین درگیری در منطقه هستیم.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه سخنانش گفت: حوثی‌های یمن که وابسته به ایران هستند به شلیک موشک به سوی عربستان ادامه می دهند و تا کنون 199 موشک بالستیک ایرانی از سوی حوثی ها به سوی عربستان شلیک شده است.

وی در ادامه مدعی شد: ایران به فعالیت های تروریستی و رفتار خصمانه خود ادامه می‌دهد و ریاض کاملا از استراتژی آمریکا در تعامل با ایران حمایت می‌کند.

الجبیر در ادامه سخنان ضد ایرانی خود گفت: عربستان ایمان دارد که تحقق صلح در خاورمیانه نیازمند بازداشتن ایران بوده و رفتار خصمانه ایران در منطقه نقض آشکار تمام منشورهای بین المللی است.

وزیر امور خارجه عربستان اضافه کرد که تحریم قطر بخشی از تلاش عربستان و همپیمانانش در مبارزه با تروریسم بوده و رفتار قطر سبب شد تا هیچ گریزی جز تحریم آن باقی نماند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها