نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد؛

معاون ظریف: راه حل مساله فلسطین پایان اشغالگری است

معاون ظریف: راه حل مساله فلسطین پایان اشغالگری است
شنبه 7 مهر 1397 - 08:01

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه کشورمان، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ناقض قطعنامه های شورای امنیت بوده و جرایم جنگی متعددی مرتکب شده، گفت: بدون حق تعیین سرنوشت مردم و پایان تجاوزگری و اشغال، دستیابی به راه حل عادلانه برای مسأله فلسطین غیرممکن است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

غلامحسین دهقانی عصر جمعه به وقت محلی در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که در حاشیه هفتاد و سومین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، اقدمات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین را محکوم و خواستار اقدام عملی جامعه جهانی برای جلوگیری از اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین شد. 
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از ابتدای تأسیس، حقوق بین الملل را نادیده گرفته، با تصمیمات نهادهای بین الملی از جمله بسیاری از قطعنامه های مصوب مجمع عمومی و شورای امنیت مخالفت کرده و با ادامه ارتکاب جرایم جنگی متعدد، اتخاذ سیاست های تبعیض نژادی، نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر و گسترش شهرک سازی و آواره کردن بسیاری از فلسطینیان معاهدات بین المللی حقوقی، را نقض کرده است. 
معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه اضافه کرد: این رژیم با تولید سلاح های هسته ای و دیگر تسلیحات کشتار جمعی به خطری جدی در عرصه جهانی تبدیل شده و به طور آشکار صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.
دهقانی افزود: افزایش فعالیت های غیرقانونی شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی، نقض فاحش کنوانسیون چهارم ژنو و نیز ارتکاب جنایات جنگی توسط این رژیم، نشانگر عدم تمایل آن به صلح با فلسطینیان است. این رژیم به دلیل برخورداری از حمایت های بی دریغ دولت کنونی آمریکا، ماسک صلح طلبی خود را کنار نهاده و با اعلام دولت واحد یهودی حقوق فلسطینیان در داشتن دولت فلسطینی را نادیده گرفته است.
به گزارش ایرنا، وی با محکوم کردن تصمیم اخیر دولت آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نیز انتقال سفارت آن به بیت المقدس، این اقدام را نقض فاحش حقوق بین الملل و قطعنامه های ملل متحد دانسته و تصریح کرد: بدون توجه به درخواست های مشروع مردم فلسطین از جمله برخورداری از حق تعیین سرنوشت و پایان تجاوزگری و اشغال، دستیابی به راه حل عادلانه برای مسأله فلسطین غیرممکن است.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست، قتل عام تظاهرکنندگان فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی در مرزهای غزه که منجر به شهادت 170 غیرنظامی و زخمی شدن 18 هزار نفر شد را شدیداً محکوم کرد و ضمن استقبال از تصویب قطعنامه مجمع عمومی ملل متحد در مورد حمایت از غیرنظامیان فلسطینی، آن را گامی مهم در راستای تحقق حقوق مسلم مردم فلسطین و اقدامی مناسب در جهت پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی در قبال جنایات جنگی علیه مردم بی دفاع فلسطین برشمرد.

پربیننده ترین خبرها