سونامی در اندونزی دستکم 30 کشته برجای گذاشت/ امواج بسیاری از ساختمان ها را تخریب کرد

سونامی در اندونزی دستکم 30 کشته برجای گذاشت/ امواج بسیاری از ساختمان ها را تخریب کرد
شنبه 7 مهر 1397 - 09:10

منابع رسانه ای گزارش دادند : برآوردهای اولیه نشان می دهد زلزله 7.5 ریشتری و امواج 2 متری حاصل از سونامی در شهر پالو جزیره سولاوسی درشمال اندونزی دستکم 30 کشته برجای گذاشته اما آمار تلفات درحال افزایش است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش روز شنبه شبکه تلویزیونی مترو اندونزی، درحالی که چند ساعتی از وقوع این سونامی در این منطقه می گذرد گروه های امداد و نجات سرگرم کمک به بازماندگان و یافتن قربانیان این حادثه در شهر پالو هستند.
طبق این گزارش بعداز وقوع زلزله ای مهیب، امواج بسیار مرتفع به خلیج و شهر پالو رسید که تاکنون دستکم 30 تن جان خود را ازدست داده اند.
در اوایل صبح امروز شهر پالو در جزیره سولاوسی در شمال اندونزی، درپی وقوع زمین لرزه 7.5 ریشتری، با امواج سهمگین حدود 2 متری سونامی روبه رو شد که بسیاری از ساختمان ها را در این شهر نابود کرد.
منابع خبری گزارش کردند، شهر دانگالا در نزدیک پالو نیز که 25 کیلومتر با مرکز زلزله فاصله داشت شاهد شدیدترین صدمات و تلفات ناشی از زلزله و امواج حاصل از سونامی بوده است.
فیلم های ویدئویی منتشر شده از صحنه رسیدن امواج سونامی به شهر در حالیکه مردم مشغول کارهای عادی خود بودند حاکی از وقوع فاجعه ای مهیب در این منطقه است.
'سوتپو پوروو نوگروه' سخنگوی بلایا و حوادث طبیعی اندونزی در این زمینه گزارش داد: بنا به گزارش های دریافتی امواج سونامی بسیاری از خانه ها را با اهالی آن کاملا با خود برده و ده ها خانواده مفقود شده اند.
به گفته وی این منطقه همچنان با پس لرزه های متعدد زلزله مواجه است.
نیروهای امداد و نجات از طریق بالگرد و کشتی های امداد رسان درحال کمک رسانی به منطقه هستند.
به گزارش ایرنا، شهر پالو در جزیره سولاوسی در شمال اندونزی، درپی وقوع زمین لرزه 7.5 ریشتری، با امواج سهمگین سونامی روبه رو شد که درپی آن تعداد زیادی اماکن مسکونی تخریب شد.
اندونزی کشور مجمع الجزایری پراکنده در اقیانوس آرام بر روی خط آتشفشان و کمربند زلزله جنوب شرق آسیا واقع شده و همواره شاهد حوادث متعدد زیست محیطی با تلفات و خسارات سنگین اقتصادی است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها