رایزنی ولید المعلم با وزیر خارجه چین در نیویورک/ دمشق: راه زیادی تا نابودی تروریسم داریم

رایزنی ولید المعلم با وزیر خارجه چین در نیویورک/ دمشق: راه زیادی تا نابودی تروریسم داریم
شنبه 7 مهر 1397 - 10:44

وزیر خارجه سوریه در دیدار با همتای چینی خود در نیویورک خاطرنشان کرد، نبرد با تروریسم در کشور ما طولانی است و راه درازی تا نابودی کامل آنها داریم، بنابر این نیازمند تلاش همگان هستیم.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولید المعلم جمعه شب در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار با وزیر خارجه چین افزود: نابودی تروریسم نیازمند همکاری و هم افزایی همه تلاش ها است.
وی بیان کرد: بخش گسترده ای از خاک سوریه امن شده و دولت ما برای دستیابی به راه حل سیاسی بدون دخالت های خارجی تلاش می کند.
المعلم گفت: سوریه آمادگی خود را برای بازگشت آوارگان اعلام کرده، ولی بازگشت آن ها نیازمند همکاری جامعه جهانی است تا بتوان مسکن و شغل برای زندگی آبرومند برای آن ها تامین کرد.
وی در این دیدار بر گسترش و تقویت همکاری دو جانبه تاکید و گزارشی از اوضاع میدانی و سیاسی سوریه و هماهنگی هایی که به توافق ادلب منجر شد، به وزیر خارجه چین ارائه کرد.
وزیر خارجه چین نیز درباره اقدامات و تلاش های این کشور در شواری امنیت و حمایت از روند سیاسی در سوریه و ضرورت ادامه تلاش برای دستیابی به راه حلی که استقلال حاکمیت و یکپارچگی این کشور را تضمین کند، توضیح داد.
"وانگ یی" افزود: آنچه رهبری و ملت سوریه در دفاع از کشور خود انجام دادند، درسی برای ملت های جهان در دفاع از عزت و حاکمیت است.
به گزارش ایرنا به نقل از سانا، وی بر ادامه هماهنگی میان دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید و از ثبات کنونی سوریه ابراز خشنودی و آمادگی چین را برای مشارکت در بازسازی این کشور اعلام کرد.
وزیر خارجه چین از حمایت سوریه از طرح 'یک کمربند یک جاده' تشکر کرد و گفت: سوریه یک مرکز مهم در مسیر جاده ابریشم بود.
وی به نقش چین در توسعه جهانی و همکاری با کشورها بر اساس اصل مساوات و عدالت اشاره کرد و افزود: کشورش به اصل مساوات در روابط بین الملل ایمان و اعتقاد دارد.

پربیننده ترین خبرها