روزنامه مالزیایی: بهای جهانی نفت خام در حال افزایش است

روزنامه مالزیایی: بهای جهانی نفت خام در حال افزایش است
شنبه 7 مهر 1397 - 11:51

یک رسانه مالزیایی گزارش داد: پس از یک دوره نسبتا طولانی کاهش قیمت ها به نظر می رسد بهای جهانی نفت خام به دلیل شروع تحریم نفتی ایران از ماه آینده در حال افزایش و بازگشت به قیمت های سال 2014 است.

العالم ـ آسیا

روزنامه استار روز شنبه نوشت: در هفته گذشته به دلیل عدم تمایل اعضای سازمان تولید کنندگان نفت اوپک در تولید فوری بیشتر نفت و تشدید تقاضا ، بهای هر بشکه نفت خام 82 دلار در بازارهای جهانی به فروش رفت.
این روزنامه مالزیایی به نقل از کارشناسان حوزه نفت پیش بینی کرد بهای جهانی نفت خام تا پایان سال جاری در قبال هر بشکه نفت به 100 دلار افزایش خواهد یافت.
این روزنامه با انعکاس گزارش بلومبرگ نوشت: شروع تحریم های نفتی ایران از ماه نوامبر ( یک ماه دیگر) توسط آمریکا احتمالا این پیش بینی را محقق خواهد کرد.
طبق این گزارش بهای نفت خام برنت نیز می تواند در سه ماهه چهارم به همین سطح افزایش یابد زیرا بازار های جهانی ظرفیت بیش از حد برای جایگزینی بشکه های ایرانی را ندارد.
بلومبرگ پیش بینی کرد ذخایر نفت خام آمریکا به طور معنا داری در نیمه دوم امسال کاهش یابد. 
به گزارش ایرنا، این روزنامه مالزیایی به نقل از تحلیلگران نوشت : جایگزین های دیگر اوپک و روسیه می توانند زیان های ناشی از خروج ایران از بازارهای جهانی عرضه نفت را جبران کنند، در حالیکه افزایش بهای جهانی نفت با توجه به اینکه آمریکا در آستانه انتخابات داخلی قرار دارد، شروع شده است. 
طبق این گزارش تحلیلگران بازار جهانی نفت پیش بینی کردند بهای هر بشکه نفت خام برنت تا پایان سال جاری به 70 تا 80 دلار افزایش یابد.
این تحلیلگران در عین حال معتقدند که تنش های تجاری تشدید شده میان چین و ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی جهانی را کاهش دهد و از این رو تقاضا برای انرژی را در معرض خطر قرار داده و درنتیجه تضعیف عرضه نفت را جبران کند.

پربیننده ترین خبرها