لیبی: سازمان ملل به برقراری امنیت در لیبی کمک کند

لیبی: سازمان ملل به برقراری امنیت در لیبی کمک کند
شنبه 7 مهر 1397 - 14:31

وزیر خارجه لیبی تأکید کرد که ما خواهان تبدیل مأموریت سیاسی سازمان ملل به مأموریتی برای تأمین امنیت هستیم.

العالم - لیبی

«محمد سیاله» وزیر خارجه لیبی در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اولویت ما امنیت و ثبات کشور است و برای تحقق این امر نیز به حمایت سازمان ملل نیاز داریم.

سیاله خواستار آن شد که مأموریت هیأت سازمان ملل در لیبی که هم اکنون یک مأموریت سیاسی خاص است، به مأموریت حمایت از امنیت و ثبات این کشور تبدیل شود.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، وزیر خارجه لیبی همچنین از تلاش‌های هیأت سازمان ملل به رهبری «غسان سلامه» که اخیرا نیز به حصول توافق آتش‌بس در جنوب طرابلس منجر شد، استقبال کرد.

وزیر خارجه لیبی همه طرف‌های مربوطه را به پایبندی به آتش‌بس فراخواند و تأکید کرد که موسسات و دستگا‌ه‌های قضائی ملی و بین‌المللی عاملان این حملات را تحت تعقیب قرار خواهند داد.

از زمان سرنگونی رژیم قذافی، دو قدرت حاکمه در لیبی وجود دارد یکی دولت وفاق ملی در طرابلس که جامعه جهانی آن را به رسمیت شناخته است و دیگری دولت موقت در شرق لیبی که با سرلشگر «خلیفه حفتر» مرتبط است و جامعه جهانی آن را به رسمیت نشناخته است.

«غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی در روز ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷ یک نقشه راه ارائه کرد که در آن بر اجرای انتخابات تا پایان سال ۲۰۱۸ تأکید شده است.

طرابلس پایتخت لیبی اخیرا به مدت بیش از ۲۰ روز شاهد درگیری بین گروه‌های مسلح وابسته به دولت وفاق ملی و یک گردان موسوم به «اللواء السابع» بود که طی آن دستکم ۱۱۵ نفر کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها