شورای عالی هماهنگی اقتصادی:

واردات ارز به صورت اسکناس به هر میزان آزاد است

شنبه 7 مهر 1397
15:26
واردات ارز به صورت اسکناس به هر میزان آزاد است شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مصوب کرد هر شخص حقیقی و حقوقی با رعایت مقررات بانک مرکزی می تواند به هر میزان ارز به صورت اسکناس وارد کشور کند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه صبح شنبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه تشکیل شد؛ عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت بازار ارز ارائه کرد و سیاست های بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز تصویب شد.
به موجب این سیاست های ارزی، کلیه صادرکنندگان غیرنفتی موظفند ظرف سه ماه بعد از صادرات، ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه و یا به ترتیبی که بانک مرکزی معین می کند، ارز خود را به چرخه اقتصادی برگردانند. 
همچنین بر اساس این مصوبه صادرکنندگانی که در چارچوب دستورالعمل مربوطه عمل کنند، با تصویب دولت مشمول تشویق و تسهیلات صادراتی قرار خواهند گرفت.
در این جلسه همچنین اختیارات لازم به رییس کل بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز داده شد. 
بر این مبنا، بانک مرکزی از طریق بانک ها و صرافی های مجاز در بازار ارز مداخله و اقدامات لازم برای کنترل نرخ ارز انجام خواهد داد و قیمت مبادله در بازار ارز را نیز به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد کرد.

0% ...

آخرین اخبار

حماس حمایت بی‌وقفه ایران از ملت فلسطین را ستود


ادعای گروسی درباره سرنوشت مواد هسته‌ای با غنای بالا در ایران


تیم ملی فوتبال غنا با ثبت یک تساوی مقابل انگلیس به مرحلۀ بعدی جام‌جهانی صعود کرد‌.


سنای آمریکا در اقدامی کم‌سابقه به محدودیت اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران رای داد


خبرگزاری رسمی عمان: کشتی هایی که قصد عبور از تنگه هرمز را دارند باید با سازمان بین المللی دریانوردی هماهنگ شوند.


ترامپ مدعی شد: دیروز ۱۹ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور کرد که بیشترین میزان عبور نفت از این تنگه در تاریخ آن است.


خبرگزاری رسمی عمان: کشتی هایی که قصد عبور از تنگه هرمز را دارند باید با سازمان بین المللی دریانوردی هماهنگ شوند.


دبیر کل حزب الله: اسرائیل در میدان نبرد هرگز نمی‌تواند اهدافش را محقق کند


موضوع موشکی در توافقات اخیر وجود نداشته است


رایزنی ونس و عون در مورد ترتیبات آتش‌بس بین آمریکا، لبنان و ایران