نويسنده و تحليلگر سياسي افغانستانی، تشریح کرد:

افزایش بی اعتمادی بین آمریکا و افغانستان

 افزایش بی اعتمادی بین آمریکا و افغانستان
يکشنبه 16 مهر 1391 - 09:50

العالم، افغانستان-كارشناس افغاني، گفت: انتقادات رئيس جمهوري افغانستان از آمريكا در چارچوب تبادل اتهامات و انتقادات دو جانبه ميان دو كشور است .

"حبيب حكيمي" روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: انتقادات حامد كرزاي از آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر ناتواني نظامیان افغان برای مقابله با گروه هاي مسلح است؛ ناكامي کرزای در مبارزه با فساد، طالبان و دیگر گروه هاي مسلح که با انتقادات شدیدی همراه شد در سالهای گذشته یکی از دلایل به وجود آمدن مشکلات در روابط دو کشور است.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی افغانی،گفت:حامد كرزاي هم درباره وظایف آمریکا در افغانستان و سیاست های دوگانه واشنگتن در حمله به مناطق قبیله ای و تلاش برای تعامل با طالبان از واشنگتان انتقاد کرده است.

حکیمی، گفت:دولت افغانستان معتقد است تلاش هاي نظامي آمريكا براي حمله به پايگاه ها و پناهگاه هاي طالبان كافي نبوده است و اکنون نیز آمریکا باید حملات خود به طالبان را افزایش دهد.

وي با اشاره به ناتواني ارتش و نيروهاي امنيتي افغانستان، افزود:كرزاي بايد حمایت آمريكا از طالبان و افراد مسلح در مناطق قبيله اي پاكستان را با ارائه دلیل و مدرک ثابت کند.

حبیب حکیمی با اشاره به هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی به دست نظامیان افغان که بسیاری طالبان را در پشت پرده این حملات دخیل می دانند، گفت: آمريكا و كشورهاي غربي نمي توانند به ارتش و نيروهاي امنيتي افغانستان اعتماد كنند.

6-19:46

 



پربیننده ترین خبرها