العهد لبنان مدعی شد؛

آمریکا و برخی کشورهای عربی به دنبال ترور «عمران خان» هستند

آمریکا و برخی کشورهای عربی به دنبال ترور «عمران خان» هستند
شنبه 7 مهر 1397 - 18:29

یک رسانه لبنانی بر اساس اطلاعاتی نوشت که به دلیل مواضع مخالف نخست وزیر جدید پاکستان با آمریکا و برخی کشورهای عربی خلیج فارس، این کشورها از «تیم‌های تکفیری» برای سرنگونی عمران خان حمایت می‌کنند.

العالم - لبنان 

یکی از رسانه‌های لبنان امروز (شنبه) مدعی شد که نخست وزیر جدید پاکستان در معرض عملیات ترور قرار دارد.

وب‌سایت خبری «العهد» نوشت، بعد از دو ماه از انتخاب «عمران خان» به عنوان نخست وزیر پاکستان، نام او در صدر لیست شخصیت‌های سیاسی‌ است که تهدید به ترور هستند.

بر اساس این گزارش، رئیس حزب «تحریک انصاف» پاکستان در چند دیداری که با تصمیم‌گیران پاکستانی داشت مواضع «صریح، واضح و ناراحت کننده‌ای» داشته است.

عمران خان در قبال آمریکایی‌ها و سعودی‌ها دو موضع برجسته‌ای داشت و آن اینکه «ما به دنبال صلح هستیم ولی دیگر دخالت‌های شما در امور داخلی که به نفع منافع ما نیست، قابل قبول نیست ... عصر قیمومیت تمام شده است».

العهد می‌نویسد «مواضع عمران خان هر دو طرف را غافل‌گیر کرد؛ چرا که آمریکایی‌ها و سعودی‌ها تجربه نداشتند که در پاکستان فردی مخالف آن‌ها حرف بزند و یا به شدت پاسخ آن‌ها را بدهد. آن‌ها به اشخاص شکست خورده‌ای مانند "نواز شریف" و امثال او عادت کرده بودند. ولی امروز با ظهور شخص مستقل و ملی‌گرایی چون عمران خان، جان او در خطر است».

این وب‌سایت لبنانی بر اساس «اطلاعات ویژه‌ای» نوشت که «تلاش‌های جدی» برای رها شدن از عمران خان وجود دارد، مانند عملیات «ترور سیاسی سریع» که مانع از این می‌شود که دولت جدید پاکستان بتواند دستاوردهایی کسب کند یا دست به «اصلاحات» بزند.

بر اساس اطلاعات ویژه العهد، «تیم‌های تکفیری» به «طالبان» تلاش دارند با استفاده از اقدامات اقتصادی جدید عمران خان؛ از جمله افزایش نسبی قیمت کالا در مقابل کاهش قرض کلی و بازنگری در ملی‌کردن منافع و کارخانه‌ها که احتمالا منجر به واکنش برخی محافل خواهد شد، با یک «عملیات انتحاری امنیتی» کار خان را یک سره کنند.

با این حال العهد می‌نویسد، نخست وزیر جدید پاکستان، فرد متواضعی که دارای جایگاه مردمی بالایی است، تلاش می‌کند بدون اینکه مجبور به فاصله گرفتن از جشن‌های مردمی شود یا از دیدارهای عمومی سرباز زند، اقدامات امنیتی جدید خود را پیش ببرد.

العهد لبنان بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، از وجود اقدامات اطلاعاتی آمریکا و کشورهای عربی خلیج فارس پرده بر می‌دارد که از تیم‌های تکفیری مذکور در «تحرکات لجستیکی» عمران خان حمایت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، آمریکا و کشورهای عربی خلیج فارس با حمایت مخفیانه خود در تلاش هستند هرچه سریعتر از دست سرسخت‌ترین فرد در صحنه سیاسی پاکستان خلاص شده و به جای عمران خان، رقیب اول او، «شهباز شریف»، برادر نواز شریف و رئیس حزب «انجمن مسلمانان پاکستان» را سر کار بیاروند.

فارس

پربیننده ترین خبرها