مانور مشترک تفنگداران آمریکا و رژیم اشغالگر

مانور مشترک تفنگداران آمریکا و رژیم اشغالگر
يکشنبه 16 مهر 1391 - 13:43

شماري از افسران ارتش آمريكا طي روزهاي اخير به منظور هماهنگي مقدمات مانور مشترك آتي با رژيم صهيونيستي وارد فلسطين اشغالي شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه صهيونيستي يديعوت آهارونوت امروز يكشنبه با اعلام اين خبر نوشت، اين افسران به طور ويژه بر ورود صدها نظامي آمريكايي به فلسطين اشغالي در 14 اكتبر براي مشاركت در مانور مذكور نظارت خواهند داشت.
به نوشته يديعوت اين مانور از هفته آينده و به مدت 3 هفته برگزار خواهد شد و "بزرگ ترين تمرين نظامي مشترك ميان آمريكا و اسرائيل خواهد بود".
این در حالی است که مجله آمريكايي تايم، اوایل سپتامبر خبر داده بود كه واشنگتن مانورهايش را با رژيم صهيونيستي به ميزان زيادي كاهش داده است، كه به احتمال زياد دليل آن اختلافات ميان آن دو درباره نحوه برخورد با برنامه هسته اي ايران است.
به نوشته يديعوت، در مانور آتي گونه هاي مختلف سامانه هاي پدافند هوايي رژيم صهيونيستي مورد آزمايش قرار خواهد گرفت.
همچنين مجله تايم به نقل از " منابع آگاه" نوشت كه واشنگتن دو سوم نيروهاي اعزامي اش به  فلسطين اشغالي را كاهش مي دهد.
تايم افزود، آمريكا سامانه هاي ضد موشكي اش را در مانور موسوم به " چالش وخيم 12" كاهش داده است و به جاي 5 هزار نظامي فقط 1200 تا 1500 نیرو به سرزمین های اشغالی ارسال خواهد كرد.
به نوشته تايم، آمريكا سيستم پدافند هوايي پاتريوت را همان گونه كه مقرر شده به فلسطين اشغالي ارسال خواهد كرد، اما به جاي دوكشتي ايجيس - مهجز به سامانه ضد موشكي - تنها يك فروند ارسال مي كند كه البته آن هم هنوز قطعي نيست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها