تکرار یک اتفاق مشابه و جالب در لیگ قهرمانان آسیا/ شانس قهرمانی پرسپولیس چقدر است؟

تکرار یک اتفاق مشابه و جالب در لیگ قهرمانان آسیا/ شانس قهرمانی پرسپولیس چقدر است؟
يکشنبه 8 مهر 1397 - 09:03

در ادوار گذشته لیگ قهرمانان آسیا به ویژه در دوره های اخیر هر زمان دو تیم به فینال رسیده اند هر دو در دور مقدماتی در یک گروه حضور داشتند!

العالم _ ایران / ورزشی

پرسپولیس برای دومین بار پیاپی به دور نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده و باید با حریفی دیدار کند که در دور مقدماتی هم با همان تیم در یک گروه (2 بار) رودررو شده است!

سال گذشته نیز پرسپولیس در چنین شرایطی به نیمه نهایی رسید که باید با الهلال مصاف می داد. تیمی که در مرحله گروهی هم با آن دو بار دیگر دیدار کرده بود!

این اتفاق در شرق آسیا نیز رخ داد و تیم های اوراواردز ژاپن و شانگهای سیپگ چین که هر دو در یک گروه بودند به دیدار نیمه نهایی در منطقه شرق آسیا رسیدند و در نهایت تیم ژاپنی حریف چینی را حذف کرد و به فینال رسید و در فینال در دیداری که روبروی الهلال عربستان برگزار شد، قهرمانی را از آن خود کرد.

امسال هم بار دیگر این اتفاق در دو سوی غرب و شرق آسیا تکرار شد. در شرق تیم های کاشیما آنتلرز ژاپن و سوون سامسونگ بلوینگز کره جنوبی که در دور اول هر دو در یک گروه بودند به نیمه نهایی شرق آسیا رسیدند و برنده شان راهی فینال می شود.

در غرب آسیا نیز تیم های السد قطر و پرسپولیس که در مرحله گروهی در یک گروه بودند به نیمه نهایی رسیده اند.

جالب است بدانید در فصل 2016 لیگ قهرمانان آسیا نیز که تیم العین قهرمان شد این تیم در دور نیمه نهایی با الجیش دیدار داشت که هر دو در دور مقدماتی در یک گروه حضور داشتند!

با توجه به قهرمانی دو تیم غرب و شرق آسیا در دو دوره اخیر در سالهای 2016 و 2017 باید دید این بار قرعه قهرمانی به حسب نوبت به غرب آسیایی ها می رسد یا نه! که اگر این روال تکرار شود در این صورت شانس پرسپولیس برای این قهرمانی بیشتر می شود.

پربیننده ترین خبرها