تظاهرات عليه فيلم موهن در لندن

تظاهرات عليه فيلم موهن در لندن
يکشنبه 16 مهر 1391 - 16:41

اقليت مسلمانان مقيم انگليس در اعتراض به فيلم آمريكائي موهن به پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله) تظاهرات گسترده اي را در لندن برگزار كردند.

به گزارش يكشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، تظاهركنندگان از پارلمان انگليس خواستند همانگونه كه قوانيني براي ممنوعيت انكار هولوكاست تصويب مي شود ، قانوني را براي ممنوعيت اهانت به اسلام و مقدسات اسلامي تصويب كند.

تظاهركنندگان از شهرهاي مختلف انگليس به لندن آمدند و مخالفت خود را با فيلم ها و كاريكتاتورهاي ضد اسلامي اعلام كردند و شعارهائي در حمايت خود از پيامبر اكرم (ص) سردادند.
 
طاهره محمدي يكي از تظاهركنندگان در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: اهانت به پيامبر اكرم (ص) براي ما بسيار دردآور است و من از مردم انگليس مي خواهم كه درباره اسلام تحقيق و در آموزه هاي آن تأمل كنند اسلام دين صلح است و براي بشريت صلح را به ارمغان آورده است و ما بايد دستورات آن را در زندگي روزمره خود به كار ببريم.

تظاهركنندگان اعلام كردند كه اهانت به پيامبر اسلام با تلاش برنامه ريزي شده غرب براي زيرسؤال بردن آموزه هاي دين اسلام از جمله حجاب و ذبح حلال همزمان شده است.

آنان خاطرنشان كردند كه غرب چگونه ادعاي تمدن مي كند در حالي كه به بهانه آزادي بيان اجازه اهانت به مقدسات اسلامي مي دهد و از مسلمانان مي خواهد كه آرامش خود را حفظ كنند.
 
تظاهركننده ديگري گفت: ما درباره مسائلي مانند هولوكاست حق اظهارنظر نداريم و اگر درباره هولوكاست فقط صحبت بكنيم ، تحت پيگير قضائي قرار مي گيريم.
 
نجم الاسنكي پيش نماز مسجدي در شهر منچستر در مصاحبه با العالم خاطرنشان كرد: شأن و منزلت پيامبران و  هر فرد مورد احترام مؤمنان جهان بايد حفظ شود و قانوني براي ممنوعيت اهانت گستاخان به پيامبران اكرم (ص) و افراد مورد احترام مؤمنان تدوين شود.

SM-07-12:44

پربیننده ترین خبرها