دهقانی:

کشورهای اسلامی با تلاش‌های صهیونیست‌ها برای عادی سازی روابط با کشورهای منطقه مقابله کنند

کشورهای اسلامی با تلاش‌های صهیونیست‌ها برای عادی سازی روابط با کشورهای منطقه مقابله کنند
يکشنبه 8 مهر 1397 - 14:59

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران بر ضرورت مقابله جمعی كشورهای اسلامی با هرگونه تلاش رژيم صهيونيستی برای عادی‌سازی روابط با كشورهای منطقه و ديگر كشورها تأکید کرد.

العالم - ایران

«غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی که به منظور بررسی مصوبات دو اجلاس اخیر سران این سازمان در حمایت از بیت المقدس برگزار شد، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه تظاهرات مسالمت آمیز غیرنظامیان در غزه در سالروز اشغال فلسطین در سال 1948 که منجر به شهادت 170 فلسطینی و زخمی شدن هزاران نفر شد را شدیدا محکوم کرد.

وی در نشست مذکور که در سطح وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و در حاشیه هفتاد و سومین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، بر همبستگی مداوم جمهوری اسلامی ایران با مردم شجاع فلسطین در مبارزه مشروع برای تحقق عدالت، عزت و حقوق مسلم خود از جمله حق تعیین سرنوشت و تاسیس کشور فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس تأکید کرد.

دهقانی در سخنرانی خود تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا در شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل متحد و نیز نقض حقوق بینادین مردم فلسطین قلمداد کرد.

وی تصریح کرد که این تصمیم عواقب شدیدی در پی داشته و می‌تواند منطقه را به سمت خشونت و هرج مرج سوق دهد. در این رابطه، دولت آمریکا بایستی مسئول پیامدهای اقدامات غیرقانونی خود در حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم در دهه‌های اخیر علیه مردم فلسطین شمرده شود.

معاون وزیر خارجه ایران با یادآوری مسئولیت سنگین سازمان همکاری اسلامی در قبال مردم فلسطین،‌ خواستار اقدامات عملی و واقعی این سازمان جهت وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف اقدامات جنایاتکارانه خود علیه مردم فلسطین به خصوص مردم غزه شد.

وی در پایان تاکید کرد که ضروری است کشورهای اسلامی به طور جمعی با هرگونه تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه و دیگر کشورها مقابله کند.

پربیننده ترین خبرها