العامری: در بحث مبارزه با فساد و انحصار سلاح به دست دولت، جدی هستیم

العامری: در بحث مبارزه با فساد و انحصار سلاح به دست دولت، جدی هستیم
يکشنبه 8 مهر 1397 - 23:12

رئیس ائتلاف الفتح عراق در یک نشست خبری با حضور نوری المالکی اعلام کرد که فراکسیون البناء در مسایلی مانند مبارزه با فساد و انحصار سلاح به دست دولت عراق اصرار دارد.

العالم - عراق

فراکسیون البناء یکشنبه شب نشستی را در بغداد با حضور هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق برگزار کرده و در حاشیه این نشست، کنفرانس خبری برگزار شده است.

ابتدا «هادی العامری» رئیس فراکسیون «البناء» عراق در این کنفرانس خبری سخنرانی و در آن اعلام کرد که این فراکسیون دارای طرحی پاک و مقدس در این برهه حساس کشور است و درد و رنج و هم و غم مردم عراق را درک می‌کند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، العامری تصریح کرد که فراکسیون البناء بر مبنای اراده واقعی با وجود فشارهای خارجی برای عدم تشکیل آن، شکل گرفته است.

وی  از ائتلاف‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف برای ساختن عراق جدید درخواست کمک کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف مهم، دست خود را به سوی همه ائتلاف‌ها و جریان‌های سیاسی این کشور دراز می‌کنیم.

رئیس ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که فراکسیون البناء در بحث مبارزه با فساد و انحصار سلاح به دست دولت عراق، مصّر است.

هادی العامری در ادامه افزود: ما خواستار برپایی روابط متوازن با همه کشورهای همسایه عراق هستیم.

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون هم در این کنفرانس خبری که در حاشیه نشست فراکسیون البناء برگزار شده است، اعلام کرد که «باید به درگیری‌ها و اختلافات سیاسی در عراق با رعایت حفظ منافع کشور پایان داده شود.»

وی گفت: فراکسیون البناء برای رسیدن به امنیت سیاسی در کشور تشکیل شده و به دست آوردن اکثریت سیاسی از اولویت‌های این فراکسیون است.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز در این نشست خبری اعلام کرد که باید به زمان‌بندی‌ها برای تشکیل دولت آینده این کشور طبق قانون اساسی پایبند بود.

ائتلاف‌های الفتح به ریاست هادی العامری و دولت قانون به ریاست نوری المالکی، جزو فراکسیون «البناء» هستند که در رقابت با فراکسیون «البناء و الاعمار» متشکل از ائتلاف‌های النصر به رهبری العبادی و الحکمه به رهبری عمار الحکیم در صدد تشکیل «بزرگترین فراکسیون در پارلمان» جدید عراق هستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها