هشدارهای اربعینی استاندار ایلام

هشدارهای اربعینی استاندار ایلام
يکشنبه 8 مهر 1397 - 22:08

استاندار ایلام در نشست هماهنگی زیارت اربعین حسینی در مرز زرباطیه - مهران، طی سخنانی، هشدارها و توصیه هایی را در این زمینه مطرح کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

استاندار ایلام ظهر یکشنبه در نشست مقامات ایرانی و عراقی در حوزه اربعین با شعار "الحسین یجمعنا" (امام حسین ما را متحد کرده است) بعنوان شعار اربعین امسال، در نقطه صفر مرزی در گذرگاه زرباطیه - مهران برخی دغدغه های مهم برای هر چه بهتر برگزاری مراسم اربعین امسال را مطرح کرد.
"قاسم سلیمانی دشتکی" گفت: هر گونه ورود به عراق از جمله در ایام اربعین باید بر اساس مقررات دو کشور، اخذ ویزای قانونی، به همراه داشتن مدارک هویتی لازم و پرهیز از ورود برخی داروها که ممکن است در عراق بعنوان ماده مخدر شناخته شود، انجام شود. 
وی هشدار داد با هر گونه عبور غیر مجاز، بدون ویزا یا ویزای جعلی و نیز حمله مواد مخدر بشدت برخورد خواهد شد. 
سلیمانی دشتکی با تشریح اقدامات انجام شده در استان ایلام از جمله آماده سازی زیرساخت ها، جاده ها و راههای منتهی به مرز، تقویت پایانه گمرکی و جداسازی دروازه مربوط به عبور مسافر و زائر با بخش تجاری گفت: هدف ما این است که زائران با آرامش و امنیت کامل عبور کنند و فعالیت های معمول تجاری این گذرگاه نیز ادامه یابد. 
استاندار ایلام همچنین بر ضرورت افزایش هماهنگی های امنیتی میان تهران و بغداد برای جلوگیری از هر گونه اقدام احتمالی علیه حرکت میلیونی زائران تاکید کرد. 
وی مراقبت و جلوگیری از عبور مواد مخدر، مواد منفجره و کالاهای غیر مجاز از دو طرف را دغدغه مقامات مسوول دو کشور دانست و تاکید کرد که با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد. 
سلیمانی دشتکی با اشاره به این که از نظر حجم و تعداد زائران عبوری، مرزهای مهران، شیب، شلمچه و فرودگاه نجف شاهد بیشترین تردد در ایام اربعین خواهند بود، گفت: مرز مهران در ایام بازگشت زائران شاهد ترددی بیش از زمان ورود خواهد بود و در این خصوص از جمله موضوع بازگشت برخی زائران غیر ایرانی به کشورشان از طریق ایران که بعضا فاقد ویزای ایران هستند، باید برنامه ریزی، مراقبت و هماهنگی لازم میان دو ایران و عراق انجام شود. 
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از تلاش چندماهه طرف عراقی برای برگزاری موفق مراسم اربعین هر سال، بر تقویت همکاری ها و روابط میان ایران و عراق بویژه استان های مرزی تاکید کرد. 
به گزارش ایرنا، این نشست بعنوان نخستین جلسه بررسی وضعیت گذرگاه های مرزی زیارت میلیونی اربعین حسینی و با حضور 'قاسم سلیمانی دشتکی' استاندار ایلام، سپهبد 'محمد بدر' معاون وزیر کشور عراق و سردار سرتیپ 'مصطفی مرادیان' وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار و دو طرف دغدغه ها و مسائل مربوط به برگزاری زیارت اربعین را مطرح و راهکارهای رفع آن را بررسی کردند. 
در این نشست که نمایندگانی از نهادهای مختلف کشوری و لشگری ایران و عراق و مسوولان محلی استان های ایلام ایران و واسط عراق در آن حضور داشتند، مقامات دو کشور بر حمایت از تصمیمات کمیته هماهنگی اربعین در بغداد به ریاست سپبهد بدر و سردار مرادیان جهت برنامه ریزی و رفع موانع برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین در سه بعد امنیتی، حمل و نقل و امور رفاهی تاکید کردند. 

پربیننده ترین خبرها