اعتصاب سراسری در فلسطین در محکومیت قانون «کشور ملی یهود»

اعتصاب سراسری در فلسطین در محکومیت قانون «کشور ملی یهود»
دوشنبه 9 مهر 1397 - 12:37

گروه‌های فلسطینی امروز دوشنبه از مردم این کشور خواستند که در اعتصاب سراسری که به مناسبت هجدهمین سالگرد انتفاضه دوم فلسطین برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

العالم _ فلسطین اشغالی

امروز دوشنبه مصادف است با هجدهمین سالگرد انتفاضه دوم فلسطین که در جریان آن مردم این کشور علیه حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری از جمله قدس اشغالی و نوار غزه قیام کردند.

کمیته عالی پیگیری فلسطین به همراه تمامی گروههای این کشور امروز در همه مناطقی که مردم فلسطین حضور دارند، اعلام اعتصاب سراسری کردند.

پایگاه خبری «عرب 48» گزارش داد که این اعتصاب در واکنش به قانون کشور ملی یهود و در محکومیت تخریب روستای «الخان الاحمر» در شرق قدس اشغالی برگزار خواهد شد.

این کمیته از همه مردم فلسطین خواست که در این اعتصاب شرکت کنند و تأکید کرد که اعتصاب مذکور، همه نهادها از جمله نهادهای آموزشی را نیز شامل می‌شود و شامل همه بخشهاست.

فعالیت اصلی این اعتصاب در روستای «جت المثلث» خواهد بود و تظاهرات اصلی ساعت پنج بعدظهر آغاز خواهد شد.

عرب 48 گزارش داد که این اعتصاب برای نخستین بار است که از 18 سال پیش برگزار خواهد شد و برای گرامیداشت یاد و خاطره انتفاضه دوم فلسطین خواهد بود.

گروهها و هیئت دولتی و غیر دولتی حاضر در کرانه باختری، نوار غزه و اراضی 48 با انتشار بیانیه‌ از همه مردم فلسطین خواستند در این اعتصاب شرکت کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه تأکید کرد که همه نهادهای دولتی موجود در این نوار، با تصمیم برگزاری اعتصاب موافق بوده و بدان پایبند هستند.

در همین راستا، «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش «جهاد اسلامی» اعلام کرد که گروههای ملی‌گرا و اسلامی قانون کشور یهود را که ملت فلسطین را هدف قرار می‌دهد و بر تبعیض نژادی و فاشیستی بودن رژیم صهیونیستی تأکید دارد، محکوم می‌کنند.

صدها یهودی شهرک‌نشین نیز یکشنبه (روز گذشته) وارد صحنهای مسجد الاقصی شدند. «یوسف ادعیس» وزیر اوقاف فلسطین این مسئله را «تنش خطرناک و ضربه زدن به احساسات میلیونها مسلمان در سراسر جهان» ارزیابی کرد و هشدار داد که چنین اقداماتی موجب افزایش تنش در این منطقه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها