سياست آمريكا در خاورميانه تغيير نمي كند

سياست آمريكا در خاورميانه تغيير نمي كند
دوشنبه 17 مهر 1391 - 06:19

العالم(واشنگتن) - كارشناس آمريكايي مسائل راهبردي، گفت:راهبرد آمريكا در افغانستان و منطقه حتي با تغيير رئيس جمهور نيز تغيير نخواهد كرد.

"مارك بري" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، با بيان اين كه آمريكا در افغانستان و پاكستان همچنان از حملات با هواپيماهاي بدون سرنشين استفاده خواهد كرد، افزود: پيروزي ميت رامني در انتخابات رياست جمهوري آمريكا بعيد به نظر مي رسد، اما حتي در صورت پيروزي وي در انتخابات، راهبرد اين كشور در قبال منطقه تغيير نخواهد كرد.

بري، از توافق دموكرات ها، جمهوري خواهان وكنگره آمريكا درباره ادامه راهبرد آمريكا در منطقه با توجه به سياست مقابله با القاعده، تاكيد كرد.

به گفته وي انتقادات حامد كرزاي از آمريكا در خصوص تعامل دوگانه با طالبان، قضيه اي كاملا سياسي است و كرزي مي خواهد خود را براي مرحله پس از خروج آمريكايي ها آماده كند؛ شايد هم وي خواسته هاي سياسي دارد و مي خواهد بيشتر در قدرت بماند.

بري حمايت آمريكا از كرزي را باعث باقي ماندن وي در قدرت دانست و گفت: آمريكا براي هميشه در افغانستان نخواهد ماند و اين كشور را ترك خواهد كرد؛ خروج نظاميان از افغانستان نيازمند زمان است و مردم آمريكا نيز خواهان بازگشت آنها هستند.

 كارشناس آمريكايي، تصريح كرد: دولت آمريكا احساس مي كند، حضورش در مناطق پرتنشي مثل افغانستان، پاكستان و يمن كه تشكيلات القاعده درآن حضور دارد، ضروري است.

مارك بري تصريح كرد: با توجه به اين مطلب، دست كم درآينده نزديك هيچ گونه تغييري در راهبرد و سياست هاي آمريكا درمنطقه ايجاد نخواهد شد، زيرا اين كشور درآستانه انتخابات رياست جمهوري قرار دارد.

06-20:05

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها