انتقاد ازسياست هاي عثماني گري اردوغان

انتقاد ازسياست هاي عثماني گري اردوغان
دوشنبه 17 مهر 1391 - 07:53

آنكارا (العالم) ـ كارشناس تركيه اي با انتقاد از سياستهاي رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه، در قبال سوريه،عراق و ايران، آن را عثمانيگري جديد توصيف كرد.

بركات قار نويسنده و تحليلگر سياسي روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم هشدار داد كه اين سياستها در وهله اول بر منافع ملت تركيه تاثيري منفي خواهد داشت.

وي گفت: آنكارا با چراغ سبز آمريكا دست به چنين سياست هايي ضد كشورهاي همسايه مي زند.

نويسنده و تحليلگر سياسي تركيه اي اظهار داشت: اجازه پارلمان تركيه به ارتش براي دخالت نظامي، شامل همه مرزهاي تركيه با عراق و سوريه و حتي ايران در صورت لزوم نيز مي شود.

وي گفت: تركيه با پناه دادن به طارق هاشمي معاون بركنار شده و فراري رييس جمهور عراق، و دفاع از وي و حتي دادن تابعيت به وي، موضعي كاملا خصمانه عليه حكومت عراق اتخاذ كرده است.

بركات قار افزود: قراردادهايي كه ميان تركيه و بارزاني در كردستان عراق بسته شد، اوضاع را بحراني تر كرد زيرا بدون اطلاع دولت مركزي عراق صورت گرفت كه حاكميت كامل عراق را در اختيار دارد و حق دارد از اين امر مطلع شود.

اين نويسنده و تحليلگر سياسي، تركيه را متهم كرد كه اين اقدامات را با چراغ سبز آمريكا انجام مي دهد و اگر اين مساله نبود تركيه شجاعت اتخاذ چنين تصميماتي را نداشت و پيش بيني كرد كه با توجه به اين اوضاع شاهد بحراني تر شدن منطقه در آينده خواهيم بود.

بركات قار با انتقاد از سياستهاي حزب عدالت و توسعه حاكم در تركيه، هشدار داد كه اين سياستها با توجه به سلطه جويي و آنچه كه شيوه عثماني گري جديد در منطقه، ناميد، خسارتهاي بسياري براي ملت و كشور تركيه به دنبال خواهد داشت.

وي گفت: اين مساله هيچ سود و منفعتي براي تركيه نخواهد داشت بلكه ملت تركيه به شدت از آن متضرر خواهند شد.

بركات قار با اشاره به اين كه همه ناظران بر لزوم بازنگري تركيه در سياستهاي خود در قبال عراق، سوريه و ايران و كل منطقه توافق نظر دارند، خاطرنشان كرد كه تركيه از مشكلات داخلي بسيار بزرگي رنج مي برد و بايد در اين مسير گام بردارد.

اين نويسنده و تحليلگر ترك به تظاهرات صدها هزار نفري مردم در خيابانهاي آنكارا براي مخالفت با جنگ و دعوت به صلح اشاره كرد و از حكومت كشورش خواست در خصوص مواضعش درقبال عراق و سوريه ديدگاه ملت تركيه را مدنظر قرار دهد.

وي اظهار داشت: همه نشانه ها حاكي از آن است كه دولت به سياست هاي نادرست خود ادامه مي دهد و پيش بيني كرد كه با توجه به مخالفت گسترده در سطح پارلمان و ملت، اوضاع كشورش بحراني تر گردد.
18:06

پربیننده ترین خبرها