یک خبر چند خط تحلیل؛

موشک به جای فشنگ، پاسخ ایران به تروریست ها در ماجرای اهواز

موشک به جای فشنگ، پاسخ ایران به تروریست ها در ماجرای اهواز
دوشنبه 9 مهر 1397 - 20:11

العالم _ ایران / سیاسی

خبر: 

  • 6 موشک بالستیک سحرگاه دوشنبه مقر تروریست های داعش در دیرالزور سوریه را هدف قرار دادند و 7 فروند پهپاد مواضع داعشیان را در پاسخ به حمله تروریستی اهواز درهم کوبیدند


تحلیل:

  • درحالی که ایران بارها اعلام کرده بود هر اقدام ضد ایرانی حداقل در قالبی 10 برابری پاسخ دریافت خواهد کرد، اقدام موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی در پاسخ به عملیات تروریستی اهواز نشان داد ایرانیان از سویی عادت دارند میان حرف و عملشان فاصله نیندازند و از دیگر سو در انتقام از متجاوزان اهل تعارف و مصلحت سنجی نیستند.
     
  • حضور داعشیان دیرالزور در منطقه تحت تسلط امریکایی ها نشان داد، تروریستها در هیچ کجا از مصونیت برخوردار نیستند و تحت مسئولیت و فرماندهی هر کشوری باشند از انتقام ملت ایران مصون نخواهند بود.
     
  • این عملیات در کنار عملیات چندی پیش ایران در آن سوی مرزهای غربی کشور در مواجهه با تروریست ها در واقع حاوی این پیام برای آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه است که در تحلیل مسائل ایران دچار اشتباه نشوند و از آنچه سوءاستفاده از "صبر استراتژیک ایران" خوانده می شود قویا پرهیز کنند. ادعاهایی چون 200 حمله به مواضع ایران در سوریه، کشاندن ناامنی به داخل مرزهای ایران و ... نمونه هایی از این مساله است.

پربیننده ترین خبرها