نشست بررسي نقش زنان در بيداري اسلامي دربصره

نشست بررسي نقش زنان در بيداري اسلامي دربصره
دوشنبه 17 مهر 1391 - 10:26

بصره (العالم) ـ نشست بررسي نقش زنان در روند تغيير و بيداري اسلامي در منطقه، روز گذشته در شهره بصره در جنوب عراق برگزار شد.

به گزارش دوشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، شركت كنندگان در اين نشست بر نقش مهم و پيشروي زنان مسلمان در طول تاريخ در كنار مردان در زمينه مقابله با نقشه ها و طرح ها عليه جهان اسلام تاكيد كردند.

محور نشست زنان در بصره "زن مسلمان و نقش آن در مقابله با هجمه هاي غربي در زمينه توهين به اسلام" بود و در اين نشست وظيفه زن مسلمان در خصوص مقابله با حملات فرهنگي براي محو هويت اسلامي ملتهاي منطقه مورد بررسي قرار گرفت.

اسماء خزايي فعال عراقي در حاشيه اين نشست در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان كرد: با توجه به تغيير و تحولاتي كه جهان اسلام را فراگرفته ، واقعيت آن است كه نقش زن همچنان نقشي رهبرگونه است با توجه به اينكه قدرت خود را از رهبران زن در طول تاريخ اخذ مي كند.

وي گفت: زناني كه در خاطره جهان اسلام رسوخ پيدا كردند از جمله نقش فاطمه زهرا(س)، الگوي هميشه زنده براي زنان امت اسلامي هستند.

ليلي عبدالمهدي فعال نهادهاي جامعه مدني نيز به خبرنگار العالم گفت: ما زنان مسلمان بايد از قدرت و اختيار كافي براي سازندگي جامعه برخوردار باشيم، ساخت جامعه اي قوي با همياري زنان مسلمان ميسر است.

شركت كنندگان در اين نشست، نقش زنان مسلمان در نشر رسالت محمدي (ص) علاوه بر نقش بارز آنها در انقلاب امام حسين (ع) ضد ديكتاتوري را مورد بررسي قرار دادند، همچنين اين تجمع حضور و نقش زنان در بيداري جهان اسلام را مورد بحث و بررسي قرار داد.

صلاح بطاط دبيركل موسسه رافدين در گفتگو با خبرنگار العالم خاطرنشان كرد: در روزگاري كه غرب زن را به كالايي ناچيز تبديل كرده بود، اسلام به زنان ارزشي والا و واقعي بخشيد.

سلوي صالحي نماينده مجلس اعلاي اسلامي در بصره نيز تاكيد كرد كه زنان نقشي افتخار آميز در دفاع از رهبران ديني و مقدسات خود و از رسول اكرم(ص) دارند كه برخي از كساني كه ادعاي آزادي مي كنند، به خود اجازه تعرض به پيامبر خدا را مي دهند.

وي گفت: ما به آنها به عنوان افراطگراياني مي نگريم كه به هيچ مذهب و يا دين مشخصي پايبند نيستند.

18:52

پربیننده ترین خبرها