حمایت جریان " المستقبل" از ترویستها در سوریه

حمایت جریان
دوشنبه 17 مهر 1391 - 14:38

بيروت (العالم) – تحليلگر سياسي لبناني، "جريان المستقبل" لبنان و متحدان آن را به فرستادن سلاح براي گروه هاي مسلح در سوريه و فتنه انگيزي در اين كشور متهم كرد.

" خالد الرواس " در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: دولت لبنان سیاست بی طرفی را در قبال بحران سوریه در پیش گرفته و تلاش کرده است از دخالت در امور سوریه اجتناب کند.

وي با بيان اين كه دو كشور دوست و برادر، لبنان و سوريه، توافقنامه هاي زيادي براي تقویت روابط فیمابین امضا كرده اند، تصریح کرد: روابط  حسنه با سوريه، بخشي از قانون اساسي لبنان است؛ اما عده ای با فرستادن سلاح برای گروه های مسلح در سوریه، سعی دارند به این روابط ضربه بزنند.

الرواس ادامه داد: دشمنان روابط لبنان و سوريه، در ماه هاي گذشته تلاش كرده اند در شمال لبنان، حیاط خلوتی برای عناصر مسلح و  مرکزی برای پشتیبانی از افراد مسلح در حمص سوریه ایجاد کنند.

نماینده لبنانی افزود: "جریان المستقبل"و طرفداران آن بارها اعلام كرده اند كه خواهان سرنگوني نظام بشار اسد هستند. این امر بیانگر دخالت آنها در امور داخلی سوریه و نادیده گرفتن قانون اساسی لبنان در این خصوص است.

این تحلیلگر سیاسی لبنانی در ادامه، هرگونه تلاش برای دامن زدن به درگیری های فرقه ای در منطقه را به نفع رژیم صهیونیستی دانست و گفت: دشمنان سوریه برای ضربه زدن به جبهه مقاومت، می خواهند سوریه را به کانون درگیری های فرقه ای تبدیل کنند.

07 - 17:57

پربیننده ترین خبرها