واکنش قاسمی به بیانیه سه وزیر فرانسوی درخصوص اتهامات واهی به دیپلمات ایرانی

واکنش قاسمی به بیانیه سه وزیر فرانسوی درخصوص اتهامات واهی به دیپلمات ایرانی
سه شنبه 10 مهر 1397 - 17:36

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه خواهان واقع بینی مقامات فرانسوی در قبال ایران هستیم، گفت: نسبت به دست های شومی که درصدد تخریب روابط دیرپای دوکشور و دیگر کشورهای موثر اروپایی هستند، هشدار داده و آزادی فوری دیپلمات ایرانی را می خواهیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی روز سه شنبه در واکنش به بیانیه سه وزیر دولت فرانسه در خصوص اتهام ناروا و واهی به یکی از دیپلمات های کشورمان که به دخالت در عملیات خرابکاری در تجمع یک گروهک تروریستی در پاریس متهم و دستگیر شده است، اظهار داشت: بار دیگر با رد اتهامات و ادعاهای مطرح شده مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به دستگیری دیپلمات ایرانی را اعلام و خواستار آزادی فوری وی هستیم. 
قاسمی تمام ماجرا را سناریو و توطئه ای برای تخریب روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا دانست که در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی و با صحنه گردانی یک گروهک تروریستی و ضد مردمی مقیم فرانسه انجام می پذیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران در محکومیت هرگونه اقدام تروریستی، تأکید کرد: با توجه به اسناد و مدارک موجود نقش معاندان، بدخواهان و عوامل مخرب شناخته شده در طراحی این نمایش مضحک روشن است. 
قاسمی بیان کرد: بنابراین خواهان واقع بینی مقامات فرانسوی در قبال جمهوری اسلامی ایران هستیم و مجددا نسبت به دست های شوم بداندیشان که در صدد تخریب روابط کهن و دیرپای ایران و فرانسه و دیگر کشورهای موثر اروپایی هستند هشدار می دهیم.

دولت فرانسه اعلام کرده است که دارایی‌‌های "معاونت امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران" و دو شهروند ایرانی را در ارتباط با طرح ادعایی حمله به گرد‌همایی گروهک منافقیثن در پاریس مسدود کرده است.

سه وزارتخانه کشور، اقتصاد و خارجه فرانسه در بیانیه‌ای این اقدام را در راستای مبارزه با تروریسم اعلام کرده اند.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که صبح امروز (سه‌شنبه) پلیس فرانسه یک انجمن مربوط به مسلمانان به نام مرکز «زهرا» و خانه‌های اعضای این انجمن را به اتهام مقابله با تروریسم مورد بازرسی قرار داد. 

این عملیات که حدود 200 نفر از نیروهای پلیس در آن شرکت داشتند، حدود ساعت 6 صبح اجرا شد و علاوه بر محل انجمن، خانه‌های 12 نفر از اعضا در محلی که نزدیک کاله واقع در شمال فرانسه است،  نیز این عملیات صورت گرفت.

گزارش‌ها حاکی از این است که یازده‌ نفر دستگیر شده‌اند. مرکز زهرا یک نهاد شیعی است که به دلیل فعالیت‌های ضد صهیونیستی شهرت دارد. این گزارش می‌گوید که پلیس فرانسه با ادعای ارتباط این افراد با ایران آنها را بازداشت کرده است.

در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر شده ادعا شده است: «این عملیات برای مقابله با تروریسم صورت گرفته است.»

دولت فرانسه همچنین مدعی شد که تصمیم برای مسدود‌کردن دارایی‌های دو ایرانی و وزارت اطلاعات ایران به حمله‌ خنثی شده علیه گروهی از مخالفان دولت ایران در سی‌ام ژوئن در نزدیکی پاریس ارتباط دارد.

در همین حال بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه (9 مهر ماه 1397) در واکنش به رای دادگاهی در آلمان در باره موافقت با درخواست استرداد «اسدالله اسدی» - دبیر سوم سفارت ایران در وین به بلژیک گفته بود که این موضوع توسط وزارت خارجه و همچنین سفارتخانه‌های ایران در وین، برلین و بروکسل با جدیت در حال پی گیری است.

«اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در وین» در خاک آلمان و زمانی که به همراه همسر و فرزندش در مرخصی تفریحی بود، دستگیر شد و هنوز در زندان است.

پربیننده ترین خبرها