العبادی مامور شدن «عبدالمهدی» به تشکیل کابینه جدید عراق را تبریک گفت

العبادی مامور شدن «عبدالمهدی» به تشکیل کابینه جدید عراق را تبریک گفت
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 03:06

نخست‌وزیر عراق مکلف شدن «عادل عبدالمهدی» به تشکیل کابینه جدید این کشور را به وی تبریک گفت.

العالم-عراق

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه شب در پیامی به «عادل عبدالمهدی»، مامور شدنش به تشکیل کابینه جدید را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

در متن پیام تبریک العبادی به عبدالمهدی آمده است: «امیدوارم که در تشکیل دولت و انتخاب شایسته ترین افراد برای تصدی پست‌های وزارتی و دولتی با هدف خدمت بهتر به شهروندان موفق باشی

«برهم صالح» رئیس جمهور جدید عراق سه‌شنبه شب «عادل عبدالمهدی» گزینه اصلی نخست‌وزیری را مکلف به تشکیل کابینه کرد.

 

عادل عبدالمهدی پس از توافق دو فراکسیون اکثریت «الاصلاح و الاعمار» و «البناء» بر سر نخست‌وزیری عبدالمهدی، مامور به تشکیل کابینه جدید عراق به دستور رئیس جمهور جدید این کشور شده است.

عبدالمهدی متولد سال ۱۹۴۲ در بغداد است که مدرک لیسانس را از دانشگاه بغداد در سال ۱۹۶۳، مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی را در سال ۱۹۷۰ از دانشگاهی در فرانسه و مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد را نیز در سال ۱۹۷۲ از دانشگاه دیگری در عراق اخذ کرده است.

پارلمان عراق شامگاه سه‌شنبه هم «برهم صالح» را به عنوان رئیس جمهوری عراق انتخاب کرد. صالح با کسب ۲۱۹ رأی از سوی نمایندگان پارلمان عراق به سمت ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد.

یکی از دلایلی که شانس موفقیت برهم صالح برای تصدی ریاست جمهوری عراق را افزایش داده است، مواضع او و حزب اتحادیه میهنی کردستان در قبال همه‌پرسی جدایی کردستان عراق در سال گذشته بود.

صالح و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق این همه‌پرسی را که در سوم مهر ماه سال گذشته بر خلاف قانون اسای عراق برگزار شد، غیر قانونی اعلام کرده بودند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها