حفتر: به برگزاری انتخابات در موعد مقرر پایبندم اما برخی طرف‌ها پایبند نیستند

حفتر: به برگزاری انتخابات در موعد مقرر پایبندم اما برخی طرف‌ها پایبند نیستند
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 10:31

فرمانده ارتش لیبی می‌گوید که همچنان به برگزاری انتخابات در این کشور در دسامبر آینده پایبند است اما برخی طرف‌ها در برابر اجرای آن کارشکنی می‌کنند.

العالم - لیبی

ژنرال «خلیفه حفتر» تأکید کرد که ارتش لیبی به فرماندهی وی از تعهدات خود درباره برگزاری انتخابات عقب‌نشینی نکرده و آماده تأمین امنیت انتخابات در موعد مقرر است.

وی افزود که برخی طرف‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده و هیچ گامی در راستای ایفای نقش خود برنداشته‌اند.

حفتر در مصاحبه با خبرگزاری رویترز، تصریح کرد که به عنوان مثال تدوین قانون اساسی طبق «اعلامیه پاریس» برای برگزاری انتخابات ضروری است اما رئیس پارلمان با وجود اینکه در نشست پاریس برای تحقق این مسئله تا پیش از ماه جولای متعهد شده بود، هیچ اقدامی در این باره انجام نشد و با وجود اینکه این مهلت را تا ۱۶ سپتامبر تمدید کردیم اما باز هم اقدامی صورت نگرفت.

وی از پاسخ به سوالی درباره اینکه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود، طفره رفت و تنها گفت: «هر زمان که ثبت‌نام از نامزدها آغاز شود، پاسخ این سوال را دریافت خواهد کرد.»

حفتر همچنین با اشاره به اینکه هیچ شکی نیست که برخی طرف‌ها نهایت تلاش خود را برای کارشکنی در انتخابات به کار گرفته‌اند، گفت که برگزاری انتخابات به نفع خواسته‌های سیاسی و منافع شخصی برخی طرف‌ها نیست و آنها فقط در ظاهر ادعای ملی‌گرایی و علاقمندی به تحقق دموکراسی، می‌کنند.

اخیرا «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی با اشاره به حوادث و درگیری‌های طرابلس پایتخت لیبی، تصریح کرد که «شاید ما نتوانیم به موعد مقرر انتخابات یعنی ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) که در پاریس درباره آن توافق شد، پایبند باشیم.»

گروه‌های لیبی در ماه می گذشته تحت نظارت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس نشستی را تشکیل و طی آن بیانیه‌ای موسوم به «اعلامیه پاریس» صادر و درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی لیبی در روز ۱۰ دسامبر(۱۹ آذر) توافق کردند.

از زمان سرنگونی رژیم قذافی، دو قدرت حاکمه در لیبی وجود دارد یکی دولت وفاق ملی در طرابلس که جامعه جهانی آن را به رسمیت شناخته است و دیگری دولت موقت در شرق لیبی که با سرلشگر «خلیفه حفتر» مرتبط است و جامعه جهانی آن را به رسمیت نشناخته است.

پربیننده ترین خبرها