شیخ اماراتی: جلوی اخوان را بگیرید

شیخ اماراتی: جلوی اخوان را بگیرید
سه شنبه 18 مهر 1391 - 03:57

ترس از همه گير شدن حاکميت اخوان المسلمون، اين روزها کشورهاي عرب خليج فارس را به خود مشغول کرده است، در حالي که قطر از اين جماعت براي مطرح کردن خود در ميان کشورهاي عربي بهره مي‌گيرد، اماراتي‌ها حضور آنها را براي خود خطرناک ارزيابي کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چندی پیش ضاحی خلفان رئیس پلیس دبی از مشکلاتی که ممکن است اخوان المسلمون برای آنها ایجاد کنند، سخن گفت اما امروز این وزیر امور خارجه امارات است که تاکید می‌کند کشورهای حاشیه خلیج فارس باید با تهدید گروه اخوان المسلمین مقابله کنند.

 خبرگزاری فرانسه در این مورد نوشت: «شیخ زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات گفت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باید با همکاری یکدیگر طرح گروه اخوان المسلمین برای تضعیف دولت‌های منطقه را متوقف کنند.

آل نهیان که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه اوکراین صحبت می‌کرد، گفت: اخوان المسلمین اعتقادی به کشور ندارد. آنها اعتقادی به حاکمیت یک کشور ندارند.

وی افزود: در میان اخوان المسلمین افرادی هستند که قادر به استفاده از توانایی خود برای نقض حاکمیت، قانون و مقررات دیگر کشورها هستند.

وزیر امور خارجه امارات ادامه داد: ما باید ارتباط برقرار کنیم تا ببینیم آیا افراد یا سازمان‌هایی هستند که از این کشورها استفاده کنند.

امارات متحده عربی طی سال گذشته حدود 60 اسلامگرا را دستگیر کرده و آنها را متهم به ارتباط با گروه اخوان المسلمین که در امارات ممنوع الفعالیت هستند، کرده است. دولت امارات متحده عربی مدعی است گروه اخوان المسلمین درصدد سرنگون کردن آن است.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها