قاضی آمریکایی هم به نفع ایران و علیه کشورش رای داد

قاضی آمریکایی هم به نفع ایران و علیه کشورش رای داد
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 14:05

رئیس قضات مامور رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین المللی کیفری لاهه اعلام کرد که این دیوان رای خود را به اتفاق آراء صادر کرده است.این به آن معنی است که تمام قضات از جمله 'پراوار' قاضی معرفی شده از سوی آمریکا به این دادگاه نیز رای به تعلیق تحریم های ایران داده است.

العالم 

دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند روز چهارشنبه حکم موقت خود را در پرونده شکایت ایران ازآمریکا به دلیل بازگشت تحریم ها علیه ایران ونقض پیمان مودت بین دو کشور که در سال 1955به امضا رسیده، اعلام کرد.

بنابر این رای، آمریکا باید طبق معاهده مودت سال 1955 تمامی موانع ناشی از تحریم های 15مرداد در مورد صدور دارو، وسایل پزشکی، مواد غذایی و هواپیما و قطعات آن و بازرسی های مربوطه را به ایران برداشته و تضمین دهد تا تراکنش های مالی مربوط به این رای امکانپذیر باشد. 
ایران به دلیل بازگرداندن تحریم های آمریکا که ناشی از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای موسوم به برجام است، اوایل تابستان امسال به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد و خواستار بررسی اضطراری موضع شد.

قاضی جمشید ممتاز از سوی ایران مامور رسیدگی به این پرونده معرفی شده بود.

به گزارش ایرنا؛ رئیس قضات مامور رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین المللی کیفری لاهه اعلام کرد که این دیوان رای خود را به اتفاق آراء صادر کرده است.این به آن معنی است که تمام قضات از جمله 'پراوار' قاضی معرفی شده از سوی آمریکا به این دادگاه نیز رای به تعلیق تحریم های ایران داده است.

پربیننده ترین خبرها