کشته شدن ۱۵ تروریست در العریش مصر

کشته شدن ۱۵ تروریست در العریش مصر
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 17:09

وزارت کشور مصر امروز در بیانیه‌ای از کشته شدن ۱۵ تروریست در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی خبر داد.

العالم - مصر

وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی به مخفیگاه تروریست‌ها در العریش یورش برده و در جریان تبادل آتش با آنها، ۱۵ نفر را به قتل رساندند.

در این بیانیه آمده است که این عناصر تروریستی قصد اجرای عملیات‌های تروریستی در جریان برگزاری جشن‌های مربوط به پیروزی ششم اکتبر را داشتند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، نیروهای امنیتی مصر از این عناصر تروریستی همچنین پنج قبضه اسلحه خودکار، چهار قبضه اسلحه ساچمه‌‌ای، سه بمب دست‌ساز و مقادیری گلوله جنگی کشف و ضبط کردند.

گروه تروریستی داعش روز سه‌شنبه (دیروز) با انتشار تصاویری از یک مرد به نام «ابوحمزه المقدسی» در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که وی فرمانده داعش در شبه‌جزیره سیناء بوده که کشته شده است.

در این بیانیه آمده است که «المقدسی» مسئول برنامه‌ریزی و آموزش در سیناء بوده اما اشاره‌ای به اینکه کی و کجا به قتل رسیده، نشده است.

طی چند سال گذشته گروه تروریستی «انصار بیت‌المقدس» که پس از بیعت با داعش نام خود را به «ولایت سیناء» تغییر داد، عملیات‌های زیادی را علیه نیروهای ارتش و پلیس انجام داده که در نتیجه آن شمار زیادی از این نیروها کشته و یا زخمی شده‌اند

فارس

پربیننده ترین خبرها