شلیک همزمان ۳ موشک یمنی به مواضع شبه‌نظامیان در جنوب عربستان

شلیک همزمان ۳ موشک یمنی به مواضع شبه‌نظامیان در جنوب عربستان
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 20:10

نیروهای یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله سه فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به صورت همزمان به سمت مواضع شبه‌نظامیان در جنوب عربستان شلیک کردند.

العالم - یمن 

عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال ۱۳۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

صرف نظر از اینکه، این تجاوز نظامی تاکنون نه تنها هیچ یک از اهداف اعلامی ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و تنها سبب ویرانی کشور یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است، با واکنش‌های موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله هم مواجه شده است.

در همین راستا، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله عصر امروز چهارشنبه سه فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت محل استقرار شبه نظامیان در پایگاه «المنتزه» در منطقه «الخوبه» واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.

منابع نظامی یمن هیچ اشاره‌ای درباره تلفات احتمالی ناشی از این حمله موشکی را که به صورت همزمان شلیک شده است، نکردند.

یگان موشکی یمن در طول سال‌های تجاوزات ائتلاف سعودی توانسته با اعتماد به قدرت متخصصان بومی، سیستم‌های موشکی مورد استفاده‌اش را ارتقا بخشد.

یگان موشکی در ابتدای کار خود در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کرد، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال ۱ و۲ و قاهر-۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان-۲ و بدر-۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها